Thursday 21 July 2011

Tak BerKenan ..

Korang baca ni pastu baca ulasan aku kat bawah ni...

Sebelum aku mengulas lebih lanjut, aku nak bagitau aku ni bukan anak orang alim... Aku pun bukan alim sangat.. Tapi bab2 agama ni kita jadikan mudah. Mana yang mudah diikuti tu, buatlah dulu. So aku just nak ingatkan diri dan harap kita sama belajar ok.

Tidak dinafikan sekarang ni bab2 fesyen muslimah ni bertaburan sini sana. Fesyen tudung jangan cakaplah, macam2 gaya ada... Cun melecun pulak tu. Bila kita pakai rasa kitalah orang yang berpakaian yang teruptodate pada zaman ini hingga kadang kita terlepas pandang...

Blogger ni lawa dan dia bagi tips macam mana supaya nampak menarik dengan hanya pakai t-shirt biasa.
Look, very nice but yang aku tak berkenan tu, tudung dahla tak tutup dada. Bila dikenakan dengan belt tu, terbonjol (menyerlah) lah pulak 2 biji atas tu... So sweet tapi tak berkenan. Bagi akulah, aku tak berani nak rekomen sebarang fesyen macam ni takut kalau tak ikut syariat dosa tu berganda2 bila fesyen yang kita bawa jadi ikutan orang...

So kita ada mata untuk melihat dan hati untuk menilai. Yang baik kita ikutlah yang samar2 baik jangan... Ni bukan nak ajar korang. aku bukannya pandai bab agama, aku hanya nak belajar yang mudah2 dulu... Insya Allah semoga ilmu bertambah dan kita makin dekat dengannya. Muslimah tidak harus jadi mangsa fesyen. Kita carilah identiti kita sendiri....

No comments: