Thursday 14 July 2011

So Slow....

SLOW ada beberapa maksud....
Satu, Slow itu perlahan dalam pergerakan fizikal... Dua, slow itu kalau kau lambat paham tentang sesuatu sama ada dalam percakapan, penglihatan, pendengaran mahupun yang sewaktu dengannya...
Tapi yang aku maksudkan slow di sini, ialah segala planning ku berjalan dengan slow sekali.

1. Driving

Aku memulakan sesi pembelajaran kereta sejak Januari lagi, sekarang dah bulan Julai, masi tak lepas lagi kerana halangan masa yang kali-kali mengganggu proses pemanduan ku. Apa dah jadi daaa? Tahun depan aku nak mulakan bisnes balik tapi kalau masi nak harapkan Panjang hantar dan ambil aku untuk pegi mana2, apapun tak boleh (lah).

2. New Career




Aku resign pada 25 Mei yang sebagai tukang taip di sebuah company selepas 6 bulan berkhidmat dengan jayanya... Niat untuk mencukupkan tempoh setahun tidak kesampaian kerana masalah penjagaan anak. Bagus jugalah sebab company tu pun bukan hak milik Melayu so aku rasa macam makin slow lama2 keja di sana sebab managernya semua slow2 belaka. Managernya juga bukan dikalangan Melayu. Ko cakap A dia cakap B. Otak pun songsang.... I dengar khabar, big boss saja tak nak ambil Melayu sebab kalau staff Melayu dia tak berani nak marah, tak berani suruh kerja 7 hari seminggu, 365 hari setahun tanpa cuti... So kalau dah manager kerja macam tu, sudah tentu anak buah pun kena ikut, macamlah kita ni hidup di dunia hanya menjadi hamba pada kerja... Ye tak?

So the next job is kerja dari rumah ja..

No comments: