Sunday 25 March 2012

Lagi_lagi Pasal Rumah

Aiyak!
Rumah kampung (konkrit) dengan bajet 30k rasa macam hanya mimpi.
Walaupun aku belum jumpa tukang untuk bagi tengok pelan rumah tapi dengan kiraan congak pun macam nda sukup sudah ni.
So macam mau tukar plan pula.
Plan B ialah, just renovate rumah sedia ada mungkin dalam 10-15k, baki duit buka ladang sawit lagi bagus kot.
Nanti lain hari, renovate lagi rumah.

Namun ku layan juga mata tadi melihat-lihat design rumah di google tadi jadi sama-samalah kita cuci mata.

Oh, sangat simple tapi indah... Landskap memainkan peranan penting jika ingin rumah kelihatan indah seperti ini.

Rumah bertingkat yang simple. Nda payah bina rumah besar gedabak!

 Masi pilihan hati ku.

Bapa aku mesti suka rumah ni, kalau aku berduit aku buatkan dorang rumah macam ni. Sejuk perut mama mengandungkan aku hehehe...

Rumah kampung Inggeris, memang menawan.

Lagi satu rumah bertingkat yang simple.




Antara susun atur rumah yg menarik hati ku..


KemAs !

Seram memikirkan aku kalau ada rumah begini. Takut mati karang, cinta dunia tak mau hilang. Semua manusia menginap di kubur yang sempit, hanya amalan yang akan memberi kita kubur yang mewah so lupakan angan-angan membina rumah yang besar2 lagi indah macam ni..


7 comments:

Aki said...

well, ko memang suka something yang simple2 kan?? he he he.. plus, simple means budget buat pun tida la mahal sangat.. err, 30k memang tight budget tu tau... ^_^.v..

Nani said...

kakakak! ada hati mau buat mini banglo dgn harga 30k! ya, suka yg simple ja tpaksa tukar plan sbb bajet ketat sgt Aki.

QASEEH HATIKU QASEEH said...

bes nya klu ada tanah sndiri...buli buat rmh ikut kesukaan hati...klu kp ada geran atas nama ko or bapak ko...buli atur d bank utk buat loan...trpulang loan buat rmh or prsonal loan....jgn lps kn peluang nie...buat kiraan monly payment yg sgt2 rendah...efektif n efisien....

Nani said...

tapak memang ada kak, tapi mau pikir utang tinggi tu mcm susah.. paling nda mau 100k juga mau bikin rumah.

mie said...

gue pun tengah berfikir tentang rumah..
ehehheee

Nani said...

Mie: share la rumah idaman kamu

Anonymous said...

aku pun ada budget ketat 40k. tanah ada. tapi lot lidi. tak bleh buat loan. ingat nak buat umah simple je.