Thursday 8 March 2012

Stress Hilangkan Selulit

Oke, itu falsafah baru dalam hidup aku. 2 hari lepas, aku mengalami sedikit/krisis kecil maka dalam 2 hari tu, hati agak gundah-gulana, risau, sedih, hampa dan kuciwa.

Lagi satu berita baik, sudah sah aku naik 2kg tuan2 dan puan2 sejak raya lepas, aku memang naik saham. Tapi apa yang begitu ajaib, dalam masa 2 hari kesetressan ku itu, aku rasa hilang 0.5kg sebab bila ku belek selulit di belakang paha, ia hilang serta-merta. Sungguh menakjubkan tuan2, puan2.

Kan aku cakap, berat aku cpt naik dan cepart turun. Wah, kalau gini harusnya makan hati seminggu lalu berat kembali 45kg, wohoo!

Oleh kerana, hari ni alhamdulillah sepertinya hati udah aman sedikit gitu, makanya gue mikirin untuk kontrol makannya. Jangan enak-enakan terusss! Nanti badannya juga kenakkan, nggak bisa dislimkan semula dong. (Tak paham kenapa tiba2 guna dialek ini).

Lalu, terlintas difikiran ku, dalam apa jua perkara, kita harus disiplinkan diri, tetapkan rules sendiri kalau tak mau orang lain jadi pengarah ke atas segala gerak-geri kita.

Matlamat jangka panjang aku ialah kelihatan seolah 30an di usia 60an gitew!

Aku nda akan dressing macam datin2 yang sarat dari hujng kepala ke hujung kaki, nampak sangat macik or macam Datin Maimon dalam Lawak Ker Der!

Ya, ada sorang perempuan ni kononnya up to date tapi bila ada majlis, hamboi umur baru 28 tapi baju macam 38 gitu.. Ayoyo.. Suka pakai gincu warna tua-tua nak tunjuk diri mature. Sayang muka yang ala2 babyface nampak kertu sebelum waktunya.

Eii, dia punya pasallah! Jaga pasal sendiri dulu. Nak muda konon, tapi ado. Kah!kah!kah!

P/s: aku sedang ber eksperimen menjadikan minyak kelapa dara sebagai mask atau serum anti penuaan tradisional. Jangan tiru aksi ini di rumah tapi so far muka aku ok ja. Kulit mcm bole terima. Kalau korang mau tiru juga aksi ini, ada aku kesah? Hahahaha!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: