Friday, 16 March 2012

Terlanjur Disakiti

Entry yang bersifat agak peribadi.
Terpaksa diluahkan juga...

Aku bukan jenis orang yang mudah disakiti kerana aku mudah membuka hati dan minda dalam banyak perkara.

Membuka hati dan minda bermaksud, jika ada orang beniat untuk menyakiti hati aku sama ada secara direct atau pun melalui medium lain, biasanya aku akan biarkan ja. Malas mau layan tapi kali ni, orang yang sepatutnya melindungi aku, atau disaat orang menyalahkan aku dia akan kata betul ataupun paling tidak menyembunyikan kesilapan ku. Ini tidak! Malah dia yang memberi gambaran bahawa aku ni sangatlah bukan elok orangnya dan aku terpaksa pertahankan diri pada orang ketiga, dan orang ketiga itu pula menarik muka bila bersemuka dengan ku. Maka itu yang menambahkan ketidak selesaan perasaan ku dan meruntuhkan kekuatan ku untuk melihat wajah mereka.

Ya Allah...
Berilah aku kekuatan.

3 comments:

Dania Eryati said...

ish sama la kita ni nani...aku pun malas ni bila ada org yg tarik muka ni..apalagi klu tu urg adalah urg yg patut jd pelindung!

Anonymous said...

sabar...bykkan berdoa..memang rasa sangat2 kecewa bila orang yg kita harap melindungi kita pula yg menyalahkan diri kita...yang penting kita tau apa yang kita buat. sentiasa d belakangmu-yong

Nani said...

Yati/yong: sangat2 kecewa dan terkilan. Balik2 aku ungkit hal ni supaya org bkenaan tau bhwa apa yg dia buat tu satu kesilapan langkah yg mberi kesan agak bahaya... Dan alhamdulillah, skg aku bjya sdh pulihkan perasaan. Tq kamu dua.