Monday 22 August 2011

Bawa Jalan Anak Orang

Kemarin Panjang punya offday, so dia bawalah kitorang ni shopping kononnya tapi bila dah sampai 1B, dia just beli sehelai seluar saja... Apalah...

Aku? Aku memang tak beli apa2 sbb mood shopping aku kasi hilang sekejap. Rasa macam alang2 sebab tak dapat balik raya.. Bukan nak mogok ok, tapi tunggu masa lain baru aku mau shopping. Siapa yang nda mau shopping tapi dalam keadaan skg, kena plan baik punya sebelum shopping. Apa yang aku nak shopping skg janyalah kuih raya saja untuk aku dan Nadia makan2 nanti dipagi raya sambil menonton tv, yihaa! Pasti seronok!
Erm, jiran depan rumah yang tak dapat balik Pahang tu ada open house ka? Bini dia, Kak Ati baru bersalin Ahad lalu kalau tak silap.... Panggil2lah kami ya.. hehehe. Apapun tahniah buat Kak Ati dan suami sebab dapat baby girl...


 Nampak wajah mulia ja bila dikelilingi anak-anak... Baby tu ialah anak asuhan aku. Curi2 bawa keluar kemudian mesej mak dia kononnya baru nak minta izin bawa jalan, nasib baik approved. Ni yang aku suka jaga nak dia ni sbb mak dia tak cerewet dan bagi kepercayaan pada aku untuk melayan anaknya macam anak aku sendiri.. Lenguh jugalah jalan sebab stroller tak bawa, aku ganti dengan Panjang dukung dia.. Berat tau, nampak tu, gempalkan...


Masa datang KL hari tu, kawan bawa makan steamboat kat Flaming, so sejak dari hari tu baru sedar bahawa kami ni penggemar steamboat so for the second time di Sabah mencuba steamboat. Kali ni Di JAWS RESTORAN, I Borneo. Not bad lah tapi kalau banding ngan Flaming, aku rasa Jaws perlu tingkatkan seni mendisplaykan makanan baru orang rasa tempt tu syurga makanan seafood. Kitorang ambil buffet RM20 satu kepala.. Tak banyak makan sgt sebab Lionel (baby) gedik. Nangis. Budak ni lebih serasi dengan Panjang sebab aku garang dgn dia hehehe. Kalau Panjang dukung dia rasa aman dan selamat ja, bila aku dukung nangis lah pulak. Oh, dah pandai pilih orang ya. Takpe, next adalagi. Tunggu kau Jaws!

5 comments:

jejahjohan said...

mean flaming yamg aku bawak kat sini lagi best lah kan... hahahah.... mmg best wo... mcm2 ada...

Norhisham Nordin said...

comel laa baby tu...

Nani said...

Izah: yg sini best juga tapi cara dia display mknn ja yg x best pastu air pun kena bayar. Cinese tea dan air minum ja yg masuk dlm pakej.

hisham: bikin geram badan dia tu

abglan said...

Suka la budak-budak ni hu hu

Nani said...

abglan: hehehe suka ye... aku suka juga, suka dera hehe..