Tuesday, 23 August 2011

6 Hari Lagi Misi Mencari Housemate

Cuak! Cuak!
Kenapa cuak, sebab kalau boleh aku nda mau pindah dari rumah ni...
Aunty Shanaz, tolong!!!

Pasangan laki-bini dari Kota Belud tu nda jadi menjadi housemate kami, hmm mulanya rasa frust juga tapi ngamla bah juga... Mungkin drg nda sesuai maka Allah takdirkan drg nda jadi menyewa di sini... Hampir rasa terdesak mau ambil penyewa lelaki tapi takutlah pulak... Ok, nda apa. tawakal dulu..

Pagi tadi dapat panggilan dari sorang Nurse Melayu (merujuk pada bahasa percakapan). Esok dia mau tengok rumah katanya dan dia perempuan bujang dan mungkin agak muda dari aku (merujuk pada panggilan kakak darinya selepas aku kata aku 26 tahun).

Mulanya bila dia tau aku sudah berlaki takut dia mau ikut tinggal tapi aku bagi dia ayat power sikit baru dia ok lagipun aku surirumah, kalau aku kerja juga mungkin ndalah dia mau bercadang menyewa sini.. Jadi harap2lah dia jadi menyewa sini baru lega sikit hati aku....

8 comments:

Ain Atika Zailani said...

huu mmg susah nak cari housemate yang sesuai kan...

Heidi Shafiq said...

good luck.. :)

Khuzrin Kamarudin said...

Buat kontrak! hahaha..

Nani said...

ain: memang susah...

heidi: tq

khuzin: lbh baik buat...

Fazil Hamid said...

memang takot nak tinggal dgn org yg kite tak kenal...tawakal je la kalau itu je pilihan yg ade..

Nani said...

ya tawakal lah yang paling tepat

Norhisham Nordin said...

kenal-kenal jek dulu & dptkan kepercayaan... cari housemate ni mmg ikut nasib jek bah... huhu...

abglan said...

Dah nak raya ni lg susah nak dapat