Sunday 2 June 2013

Catatan 01 Jun

Alhamdulillah, 28 Mei-2 Jun jadual berturut2 tempahan kanopi di beberapa tempat sekitar pekan Pitas iaitu, Kg. Kerasik, Kg. Taka, Kg. Kabatasan, Kg. Datong dan Kg. Tutuwoon.

Alhamdulillah juga setakat 31 Mei ni semua keja2 kami berjalan dengan lancar dan costumer pun semuanya baik2 dan senang dirunding. Hanya ada satu keja lagi diawal pagi 2hb untuk diselesaikan. Ni tempah kanopi last minute sebab dia lambat tempah kanopi nasib baikla masi boleh menyelit dalam jadual kami. Ikutkan, kami xmaula buat keja kelam kabut macam ni sb 1pm 2hb tu majlis mula sdh tp oleh krn costumer ni xda tmpt lain suda mau sewa kanopi, so aku ambil ja lah. Kesian juga pengantinnya. Ni dia mau dengan hiasan skalop sekali tp tengoklah kalau sempat.
Apa ndanya, 1hb banyak majlis kahwin serentak di Pitas ni dan sudah pasti di tempat2 lain juga. Ada pula yang pakai kanopi sampai 10 so nda heranlah semua kanopi yang boleh disewa di Pitas ni sudah habis ditempah. Mana tuan rumah yang kaya skit, senanglah. Sampai ada family lain yang beli kanopi baru utk bantu tuan rumah.

Hah, satu tips untuk mengadakan majlis akan datang, silalah jangan pilih hot date, ni lah jadinya. Siapa susah, sendiri juga. Cuti sekolah ada dua minggu, tapi tarikh 31,1 dan 2 jg yg dipilih. Kan senak sendiri. Bagi aku, aku paham persiapan kena diadakan seminggu tp nda salah ubah sedikit kebiasaan persiapan demi kelancaran majlis. Lagi satu, utk zmn 2000 belas2 ni, kenalah tempah pelamin dan kanopi paling selamat 3 bulan sblm majlis. kalau sdh keabisan kanopi tu buatla alternatif lain sewa dewan ka, demi memudahkan majlis. Aku sendiri yang meniaga kanopi ni pun awal2 sdh plan adakan majlis di dewan sb bagi aku lagi simple, kurg memenatkan dan jimat. Ni pendapat org malas hehehe tp bole pakai tau :p.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: