Sunday 9 June 2013

Whatsapp vs Wechat

Aku pakai hanfon Blackberry sejak 2010 dengan memory card hanya berkapasiti 2gb. Mau smpn bnyk2 aplikasi dlm henpon memang ralat skit. Mudah hang. Tukar2 henpon bukan sifat aku sbnrnya. Bila dah pakai satu, kalau bole nak pakai selagi dia boleh diguna tp nmpk gayanya bb aku ni mulai sakit tua. Sensitif, masi boleh lagila. Ni pun dipakai oleh tuan yg lasak, syukurla masi bole guna smp skg.

Pasal aplikasi pula, smala. Bkn sifat aku ada sja app baru situlah sibuk mau donload. Lagipun aku ni jenis malas jg. Klu bole mau guna bbm sja utk apa sja urusan tp xsemua contack pakai bb. So slps buang app whatsapp 2 thn dlu, baru2 ni baru install balik.

Dijadikan cerita, kmrn aku tgh sibuk2 check notification fb melalui emel. Tekan punya tekan ntah mcmna aku tertekan sesuatu... Heran jg, hp aku mendonload sesuatu... Tunggu punya tunggu, ingatkan whatsapp versi baru, rupanya wechat. Terus tryla... Yg aku suka selain yg kita sedia tau bole cakap2, aku suka dia punya color chat tu.. Haaa, terus buang whatsapp. Haih, malaslah mau smpn app bnyk2. Kwn srh dload LINE pula, alaa nanti2lah. Penat.

P/s: aku masih dlm emosi x sabar beli tab :p
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: