Tuesday 4 June 2013

Hati Ku Terlanjur Sakit

Kadang2 aku rsa percakapan ku skg terlalu jujur, lurus tp sedikit sinis. Dalam waktu2 tertentu aku xmau bercakap sekadar menyedapkan hati org tp apa yg dicakap tu kurg realistik. Bahasa ku tidaklah sekejam mana namun bagi orang2 yg sudah biasa diampu, dipuji tidak akan menyenangi apa yg keluar dari mulut ku.

Aku bukan dengki dengan kehidupan orang lain, aku juga bukan sedih dengan kehidupan sendiri cuma rasa kecewa yg semakin dalam tertanam seperti sukar utk dicabut lagi.

Ingin menjauhi orang2 yg akan merasakan kita penting bila kita ada kedudukan, kuasa atau wang. Kita hanya dipandang bila memerlukan dan dipinggir bila tiada keperluan.

Aku keliru skrg... Perlukah lagi aku berbaik2 dgn org sebegini? Perlu lagikah aku menggembirakan org macam ni? Mengambil hati dgn wang ringgit? Itu saja yg mampu buat dorg tersenyum. My gosh!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: