Friday 21 June 2013

Bukan Style Aku

Sejak kawen ni kan, aku nda pernah mau cerita masalah aku dan laki pada mak..,

Kalau aku cerita pun hanya hint2 sja yg kedengaran hanya perkara biasa dan hal kecil...

Hanya beberapa cousin rapat dan kwn rapat sja yg tau apa masalah aku sebenar...

Bukan style aku gaduh skit balik rmh org tua tunggu dipujuk suami...

Bukan style aku memburuk2kan suami pada org tua aku malah aku berusaha agar semuanya nampak elok dimata mereka...

Dan memang bukan style aku mengadu dgn org tua...

Aku sudah dewasa...

Sebolehnya setiap masalah jgnlah membebankan org tua...

Settlelah sendiri selagi boleh...

Biar pun rumah ini buruk, namun di snilah aku rasakan syurga kecil ku...

Suka duka ku, selesa di sini...

Penat lelah ku selesa di sini...

Alhamdulillah, mgkn Allah masih utuskan malaikat utk menjaga ketenteraman ku di rumah usang ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Sabar...bla kta rasa down..kurang itu ini..knp jd bgtu bgini..semua tu lumrah dlm kehidupan..org yg byk duit rmh bsr keta bsr tu..blm tntu lg idup nya hepi bhgia..nmpk luar mmg kta rasa seronok tp dlm nya we dunno..apa yg ko ada skrg jd kn la ianya ada la yg trbaik ko tlh di kurnia kn..ur have it..ur can make it..kta sndiri yg bt mo idup hepi or sedih...idup ats bwh tu besa la..kkk pn bgtu..cuma ko x nmpk...

Nani said...

Tq kak, ya aku faham dan aku terima kehidupan seadanya. Kita mau hidup sng, kena usaha lebih. Aku xmaula bandingkan hdup dgn org lain. Btl ckp kakak, luaran mgkn nmpk best tp d dlm dia sja yg tau. Rumah biar usang asal masih ada kedamaian di dlmnya.

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Rmh kicik bsr baru usang sm shj..asl kn ko rasa hepi tgl d ctu brsama urg tr syg..kkk suka lg rmh kici simple kemas brsih..kdg tu ko nmpk rmh urg bsr cntik cua ko masuk dlm mo pingsan ko tinguk...hihik

Nani said...

Hahaha btl kak. Kdg tu geram pula aku tinguk. Rmh lawa2 tp di dalam, bkin pingsan. Ni lah ni, melayan badan sjala. Bisuklah atur kain2 tu.