Saturday 15 June 2013

Aku Dah Pakai Bedak ARAB

Aku sdh lama tidak bersolek... Sejak aku aku meniaga kantin sekolah ni, rsa macam tiada hal aku mau becantik2, mau mekap2. Tidak salah pun, kau keja dapur dan bersolek nipis tp aku mmg xda mud mau buat.

Dari dapur kantin bawa ke tempat lain. Dlu klu aku ke KK atau Kota Marudu mesti mekap. Jalan dgn suami mestila kena lawa-lawa. Sampai ada satu masa laki tegur, kenapa mekap kau ni lain? Mcm nda ngam dimuka... Sejak dari itu aku stop terus. Pernah 2 minggu lalu, aku bawa mama dan adik2 soping di KM, pakaila bedak skit konon. Sekali sdh tghri bedak tu timbul dan x rata. Mgkn psl bepeluh, mgkn jg bedak tu sdh expired.. Alahai. Sgt x selesa. Berat terasa atas kulit. Aku cpt2 beli mineral water dan terus cuci muka. Huh, legaaa. Terus aku ckp, lps ni jgn hrp lagilah aku mau pakai bedak.

Dlm msa yg sma kwn aku ni jual bedak Arab. Balik2 follow up aku. Dia promote bedak ni di facebook. Mmg berminat tp malas mau buang duit beli bedak baru sb aku malas mau besolek lg buat masa ni tp kwn punya pasal, ambil sajalah. Tu pun byr ansur2... Aku xmau berhutang dia yg srh hutang, aku hutang la hehe. Rm50 ja pun. X mahal, aku sja yg kurg mampu hal2 kosmetik ni.

Aku dpt bedak ni ptg Jumaat, kira tunggu esok baru mau pakai tp nda kesabaran. Malam tu juga aku pakai. Hasilnya? Agak mengejutkan. Bedak ni ringan sgt. Kau x rsa ada bedak atas kulit. Selesa dan yg best bedak ni meresap dan mampu membuat kulit nmpk gebu. Aku test bawa tidur, still rasa ringan. Sblm ni aku baru mau try Ronasutra tp blm try Rona sdh dtg bedak baru ni, so oklah. Aku rsa aku sdh jumpa produk yg simple tp memenuhi kehendak wajah. Xpyh pakai krim dan bedak compact, pakai sja bedak Arab dua2 sdh ada. Dia 3in1, moisturizer, foundation, powder. Tp klu muka korg jenis bmnyk mcm aku dan mau nmpk smooth lg, taruhlah loose powder tp x taruh pun dia memang dah okla..

So sapa2 yg masi tercari2 bedak tu, belilah bedak ni. Berbaloi dan paling best dia simple sja pakai. Selain tu bedak ni boleh hilangkan jerawat dan jeragat. Hrp2 hilanglah jerawat pasir aku ni.

Sekian utk sesi bedak Arab kali ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: