Friday 7 June 2013

Tab oh Tab...

Mau betul ba laki aku membeli tab. Ai, bikin fed up sdh pakai smartphone ni. Betul, aku pun fed up sdh. Sejak ada sdh langganan sim card data yg murah ni (Celcom), Blackberry mgkn tidak berapa releven lagi. Samsung, iPhone mungkinla tp bagi aku, buat apa buang duit bnyk pada gadget kecik yg masi xdpt memuaskan nafsu berinternet, kan? Haaa.

Ok, la. Fine, aku pilih tab. Tab murah or tab mahal?

Bila pusing2 CP, melilau mata. Punyalah hai bnyk brand tab. Ada China dan Malaysia lah yg banyak juga. Murah2. 299, 399, 499, 599.. Samsung Tab 7' 2nd hand RM658. Naaaa, juling mata. Laki aku mau jg beli tab murah rm388 buli psg sim data tapi mcm lucu ja pakai gadget budak2 ni. Hurm, kekwatnya kan kasi klafikasi tab murah gitu. Tapi bukan apa, kita ni klu mau membelanjakan duit kena pastikan berbaloi. Beli murah pastu cepat rosak or payah pulak connect-mengoneect ni, haa bkin panas jg. Siapa ada tab murah? Ok ka? Tahan ka? Senang connect ka? Kalau tanya penjual op kos semua ok dia cakap. Tunggulah tab tu turun sampai rm99 baru aku sanggup beli biar apapun risiko yang berlaku. Bunyi mcm kedekut sgt haha.

Tapi setakat ni laki aku blm jadi beli lagila. Aku pun mmg x sabar tp tunggulah bajet betul2 ready. Beli yg mahal sajala tp tahan lama dan x bnyk karenah. Hati pun x panas. Hihi
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: