Monday 3 June 2013

Jodoh!

Aku ramai kawin yg menghampiri title andartu... Ada yg mula risau sb masuk 30an sdh pun, blm ada mau merisik. Kedut2 halus nmpk di muka sdh dia bilang. Pastu muncullah isu jodoh muda, sebaya or tua. Hehehe. Aku memang suka kupas isu ni utk dijadikan topik mencarut di petang hari ni... Slps teminum segelas Indocafe O'.

Jodoh muda:
Jadilah macam Che Ta, terus perasan jadi gadis dara sunti. Dressing comel2 mcm baru 19 thn. Klu dia x buat gitu muka dia mmg nmpk makcik2 berbanding Maria Farida. Mula2 dia muncul semula dlm industri hiburan pun aku minat dia sb aunty tua yg masi hot lps tu bila dpt detect sdh kegedikannya, terus x minat lg. Malas tgk gaya mengada2nya. Nda pasti laki aku masi minat ka tidak.. See, laki aku 28thn pun minat, no wonderla Zain Saidin. Tp Zain, xmaula putih sgt. Geli I, hikhik!

Jodoh sebaya:
Mcm I la... :p Syukurla aku lbh babyface berbanding suami haha. Tp penat jg mau maintain body actually. Kalau Che Ita pun berabis dpt sebaya pun berasap juga. Laki x prnh komplen pun, dia sdh rasa time aku kurus keding dlu, time bdn ngam2 dan time bdn gempal sedikit. Semua ok tp selagi badan blm terlalu degil, jaga jugalah setakat yg mampu. Klu bkn utk org lain, aku selalu fkr yg xda manusia lain boleh sygkan bdn kita mcm kita sndri yg menyayanginya. Itu sajalah motivasi utk terus menjaga diri biarpun mgkn aku x dpt menandingi kejelitaan Che Ita wakakakak! Jgn sentap, jgn sentap....

Jodoh tua:
Mean tua di sini takla yg bangka sangat. Tua 5-10 thn dr kita pompuan tu sdh sweeeeeeetttt sgt! Ya la, klu lah jodoh ni mudah mcm petik jari, siapala xmau lelaki yg seperfect yg bole kan? Tp aku ada persepsi sendiri dgn lelaki yg tua dr pempuan ni. Biasanya dia lbh cool, sabar dan pandai layan pempuan... Itu the best part setakat yg aku tau. Tu la bila nmpk kemesraan Zizie Izzete dgn Datuk Bung, oih! I adore them... (Ni sesi oh my english, ok. Jgn panik). Tp aku no feeling pulak kalau nmpk Datuk K dan Siti. Heran kan? Wpun Datuk Bung tidaklah sekacak misai Datuk K (Datuk Bung x suka simpan misai) tp aku rsa Datuk Bung more sweet guy than Datuk K. Aku xtau apa reasonablenya tp aku ikut perasaan aku ja. Kamu nda tau la, lol.

Bersambung......... (Jika ada idea lg :p)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: