Sunday 9 June 2013

Sipik Mata

Spek mata aku hilang 2 bulan lepas kalau x silap. Masa tu duduk2 di astaka tgk Panjang main bola, anak aku meragam, tertinggal di situ. Bila aku balik, kesan pun xda. Yg aku lg sedih, box dia pun hilang sekali. Klu box x hilang, bole jg smpn spek yg xda box ni. Aku suspek ni sdh jd kes curi. Yg aku heran, org2 yg duduk situ semuanya lelaki. Spek aku tu perempuan punya, ada brand la bkn spek kaki lima.. Klu ya pun mau ambil speknya, box tu xpyhla angkut sekali. Mau kasi hadiah gopren ka?

Tinted keta aku x la gelap sangat, so bila dlm perjalanan ke mana2 dan panas terik sakit mata menahan cahaya.. Sedih terkenangkan spek tu yg sdh 3 thn beli tanpa kerosakan skit pun. Itu sjala beza spek berjenama dgn kaki lima. X mudah calar atau patah. Klu spek kaki lima smpn dlm beg tanpa box sdh calar-malar. Yg tu, xda calar pun. Erm...

So mau nda mau terpaksa beli spek baru. Yg ni spek kaki lima. Rm15 ja pun, jgnla dengki dlu. Yg atas tu ciplak design Coachla kononnya. Klu ori berapa ya? Siapa tau? Aku mau menabung bkin membeli ori hehe. Mesti cecah ribu kali...

Spek bawah tu bila bawa begambar mcm kurg fotogenik (sndri yg x fotogenik, menyalahkan spek), yg atas tu bole la...

Urm, sebut pasal gambar ni kan, amboi kwn fb bkn main lg uplod. Lawa! Cantik! Gebu! Ayu! Semuala... Tp yg bnyknya tipu, camera trick ja rupanya. Ok yg ni aku dengki haha. Adik aku yg ada Samsung Y dan Gomax (Made In Msia) bkn main lg bila pakai setting 360 (kalau x silap). Awet muda kau di dalam gambar dibuatnya. Jakun jg mula2, bila mau begambar aku mesti cakap "muka tipu! Muka tipu!" Haha. X puas hati. Yalah, kita kalau mau tunjuk cantik sebolehnya biarlah yg natural dan real bkn psl camera trick ja. Ibarat kata laki aku baru2 ni (bila nmpk aku asik melawa dpn cermin) "kau ni cantik jg sbnrnya tapi kuat minta puji". Yang oi, d rmh sja la aku bgni. Di luar x bole sbb tutup aurat. Uplod pic lawa di fb pula, akan muncullah penggatal2. Sia2 aku mengundang dosa. Bni kalau melawa di rmh layan ja... Hihi.

Sejujurnya aku malu mau post gmbr2 d fb skg ni. Xtaula knp, rasa mcm mau minta puji ja klu selalu uplod gmbr d sna. Last2 post di grup sja la. Klu bkn di grup, dlm blog. Rasa lbh privasi. Kalau org tertengok pun, bukanlah semudah mcm di fb. Kalau diikutkan dlm blog pun mcm malas mau post tp nanti readers xtau pula siapa manusia sbnr di sebalik blog ni.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: