Sunday 26 May 2013

Masalah Demi Masalah

Aku xtau macam mana mau ceta ni hal... Aku pendekkan, org ketiga antara mama dan bapa. Sgt personal utk diulas secara detail. Tp yg ni org ke3 yg terbaru bukan y hari tu. Hoooomai (god)! Kali ini dengan aku, aku sekali bapa warning jgn masuk campur. Ya, hubungan kami sangat tegang sejak 2 hari lepas. Otak aku sakit sangat memikirkan org tua begini.

Aku bukan sesuka hati menyibuk, tapi aku sebagai anak tua dan sdh bersuami pasti lebih sensitif dengan hal sebegini wpun aku tidak pernah risau, syak dengan suami sendiri. Bukan cakap besar, tapi aku sudah set dalam kepala sejak bujang lagi. Lelaki kalau mau kawin banyak, mmg tidak boleh dihalang. Lantaklah! Tapi, kerana mama seperti tidak terbela dalam hal ini, itulah aku masuk campur. Tidak sangka bapa bertindak sampai begini.

Hati aku mengeras sudah. Aku akan hentikan mengacau hal bapa, tapi seperti tidak mau bersua muka lagi dengan dia. Ya kepala otak kami sma. Aku anak paling degil dan keras kepala macam bapa aku cuma versi kami berbeza. Aku masi boleh kompromi, my bapak straight! Kau jgn cuba kasi bingkuk dia, jgn cuba tegur dia, jgn mau memperbaiki diri dia sb dia betul dlm segala hal.

Harap2 kemarahan ini tidak berkekalan hingga membekukan perasaan kasih kepada bapa. Dan semoga Allah curahkan hidayah sebanyak2nya pada insan ini agar berubah dan lebih menghargai keluarga.

Sedikit sebanyak inilah kesan kepada nikmat kesenangan yang baru sedikit. Berapa ramai manusia memusnahkan hidup sendiri kerana mata sudah gelap dengan nikmat Allah. Merasa diri besar dan berkuasa di dunia ini. Merasa diri hebat dari manusia2 lain. Merasa diri mulia kerana mempunyai sedikit kedudukan kewangan. Money is a human power. Itu hakikat dan aku semakin benci dengan manusia yg tunduk kpd wang. Masalahnya di dunia ni, bila kita miskin kita dipandang hina, bila kaya jadi lupa dunia.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: