Wednesday 26 October 2011

Online Dari Henfon ke Steamboat

Kurang dua minggu lagi, maka genaplah sebulan aku mengonline dari henpon Blackberry ku sahaja... ceah, sajalah bagitau jenama henfon supaya kmu turut merasa "ee, macam best ja online pakai Blackberry" dan terus kamu survey2 harga di Mall. Kan? Kan? Kan?

Bagus tu bagus tapi penat sikitlah otot tapak tangan bila kau menaip entry panjang berjela-jela dan susah mau masukkan gambar sebab aku nda pandai post entry yang macam emel tu. Aku gasak ja taip terus dari lamannya.. Dan online dihenpon tidaklah setanding kepuasannya bila kau mengonline di laptop pulak. Tapi lepas ni aku akan mengonline dari laptoplah ni sebab, sangat bosan bila entry tidak bergambar, bikin rusak mood ja.

Aku mengidam sangat makan steamboat sejak kebelakangan ini sejak kami disogokkan makanan ini masa datang Keyhel hari tu. Sebelum ni, nda terlintas pun mau makan steamboat ni dan semalam kami ke Windbell Seafood Restaurant, Tg. Aru untuk men'try steamboat di sana. Harga dlm tenet rm25 tapi semalam suda naik ke 27 lah pulak. Dalam tenet tu, dia cakap tempat ni kira paling best di KK tapi bagi aku tidak kerana piawaian aku terhadap servis dan menu mkanan tinggi ok.

Aku sudah pernah makan steamboat buffet di Jaws, 1B dan Windbell ialah kali kedua bagi buffet di Sabah dan komplenan ku ialah:
-Jaws murah tapi buffet sudah dimansuhkan.
-Kedua2 restoran ni mengasingkan harga minuman dalam buffet.
-Sudah tu, air putih pun kena order. Kasi stand by lah bah.
-Pilihan makanan sangat sikit dan kurang menggilakan.

Aku bukan mengagungkan makanan di Semenanjung tapi di sana kalau pasal makan paling tip top. Sabah ni, sedih. Steamboat buffet di sana yg aku pernah makan, juling mata mu meningu pilihan makanan yang ada. Air, jangankan air kosong, cendol, ABC pun masuk dalam harga buffet. Paling puas hati. Hari tu satu kepala baru RM23 beb! Malulah sikit, kononnya, Sabah punya seafood murah. Terus aku tumpul selera untuk berbuffet2 steamboat lagi. Ini selera akulah, aku kalau makan cerewet sikit.

Kalau kamu tanya restoran febret aku di KK ni, ini listnya:
-Upperstar
-Kedai Kopi Daily, Foh Sang
-Food Court Giant, Kelombong
-Homes, 1B.
-Restoran Apple, 1B.
-TLC, Anjung Selera, Tg. Lipat
-Restoran Sri Melaka, Kg. Air
-Seafood, Kg. Air.
-Faezah, Centre Point (bnyk lauk)
-Waterfront (lupa nama kedai. kedai Melayu).
-Sinario Cafe (breakfast).
-Apiwon, Damai.

Itu ja yang aku ingat. Selamat mencuba bagi yang belum pernah ke sana.

2 comments:

Aki said...

tapi tetap makanan di Sabah juga paling sa rindu.. ha ha ha.. :-p

Anonymous said...

Masakan kampung buatan tgn sndri la hehe-nani