Thursday 13 October 2011

Play The GAME Part 1

Siapa suka bermain-main cinta? Bermain cinta syok, tapi dipermainkan cinta sakitkan? Kalau tak mau terbakar jari jangan cuba main api. Kalau takut dipukul gangster jangan berumah dekat rumah gangster (tiada kaitan). Kalau takut dilambung ombak jangan dating di tepi pantai. Kalau takut merana jiwa jangan dikau bermain cinta. Yihaa !

Tapi ni kali aku mau story pasal main cinta. Selama aku sekolah menengah aku tiada boipren pk sebab muka sangat bida tapi memilihlah pula. Yang aku mau nda mau sama aku, yang mau pula, aku yang nda mau. Alalala.. Tiadalah kejadian tapi bila kawan2 pi dating makan hati berulam jantung. Tu la nda pandai main cinta kan? Kalau pandai tu walaupun kita nda suka tu lelaki layan sajala buat2 kawan pigi kantin ka, atau sekali-sekala dia buli ambil balik dari sikulah. Coi lah kau Nani.

Abis SPM aku study di Melaka. Sana target nda mau main cinta sebab berharap akan ada pemuda Melayu jatuh cinta sama aku, aku pun suka dan bercinta sampai dia jadi suami aku. Aku sangat suka lelaki Melayu dan hasrat itu termakbul kerana ada 2 orang Mat Rempit tergila2kan aku. Ambek kau, hahahaha! Adik-beradik pula tu, tapi aku rasa macam nda aci ja sebeb apa kaki Met Rempit kan? Hahaha. Dua2 kena rejek tapi si adik ni pula yang sungguh2. Kesian juga bila diingat balik. Abang dia gatal skit, lepas kena rejek dia terus berambus dari hidup ku cari mangsa lain. Eii, bahaya ba bekawan sama mat rempit ni. Suka main perempuan dan si abang tu memang tukar2 awek ja. Pantang ada barang baru* sanalah dorang berebut mencari. Si adik ni pula belum ada awek dan menurut cerita kawan2nya belum berapa biasa main perempuan tapi adik sweet sikit dari abang tu dan pemalu tapi kelakar. Hahaha. Itulah yang aku suka tentang lelaki Melayu. Aki jangan kau rasa terhina, kau tetap macho di Sabah. Abglan dan Fazil rilek ye, kena puji sakan.

Lama juga si adik tu terkejar2 sama aku (cewah). Kebetulan housemate ku suda couple sama kawan sekampungnya so bertambah semangatlah dia mau juga couple sama aku. Dorang selalu lepak bawah hostel kami dan bila si adik ni melepak aku duduk rumah nda mau turun. Takut kena ngap! Belum pandai main cintalah katakan. Takut kena rogol, pendek kata. Kebetulan balkoni menghadap jalanraya dan nampaklah dorang berpeleseran di bawah. So bila si adik ada, dia terjerit2 dari bawah suruh aku turun. Lepas tu call aku pakai public phone merayu2 supaya aku kawan sama dia tapi aku tetap berdegil. Ada satu malam tu dia ckp ngan kawan ku, bagitau si Nani kalau dia nda mau jumpa aku, biarlah. Kami bercinta dari bawah ke atas sajalah. Mean, dia dongat ke balkoni ja kalau mau cakap sama aku hahaha. Adih, kasian oh. Lama2 dia fed up. Kononnya suda buang no fon aku tapi bila malam pandai pula minta balik sama kawan ku. Sampai ada satu masa tu, dia saja buat aksi lagak ngeri depan hostel sampai dia cedera didagu dan terkupas kulit siku gara2 eksiden dengan aksi itu hanya kerana minta perhatian aku. Dan kamu rasa apa aku buat? Aku buat de' ja! Adedeh, sampai hati kan? Kawan2nya marah sama aku. Dorang cakap " kau memang tiada hati perutlah Nani. Man suda luka begini pun kau nda peduli". Aku nda menjawab pun. Aiya, apa punya perempuan oh. Dan sampai aku balik Sabah, dia nda berjaya menjadi kekasih hati ku sebab dalam masa yang sama si Panjang masuk daun. Alahai... Kenapalah kau Panjang? Aku mau lelaki Melayu bukan kau.. sama si Panjang pun sadis juga ni cerita tapi lain kalilah aku cerita sama kamu. Aku nda bercadang mau kasi panjang entry tapi nah.. Panjang sudah pun entry bini si Panjang. Aku memang suka yang panjang. Woha!

Last2 si Man couple dengan kawan sekelas aku tapi cinta dorang ndalah sehebat macam kalau aku yang jadi aweknya haha. Cilaka kau Nani. Hahaha. So bila diingat2 balik kenapalah aku nda main saja kan? Ini mentang2 nda suka teruslah jadi tikus yyang takut dimakan kucing. Ayoyoyo. Pasal dia Mat Rempit bah. Kalau bukan, aku rasa aku mau juga sama dia..

Man, kau sungguh baik hati. Kau lelaki pencinta ku yang paling hebat antara yang pernah ni tapi apakan daya kita tiada jodoh dan aku pun melepas untuk kawin dengan lelaki Melayu semenanjung. Nasiblah ada si Panjang, kalau tidak entah siapalah sangkut sama aku. Panjang I lap u !

Adakah sini yang sanggup gadai nyawa untuk dapatkan perempuan yang dicintai? Memanglah mat rempit nda takut mati tapi kawan2 si Man yang lain bila awek jual mahal dorang kasi tinggal dan cari lain dan hanya si Man sorang ja yang sanggup buat begitu hanya untuk mau diterima gadis macam aku yang ndalah seberapa ni bah. Itu baru jantan oh tapi diusia ku sekarang bila ingat balik kenangan ni sedih dan terharu. Kalau aku bulih jumpa balik si Man aku mau ucap thank u banyak2 sama dia. Dia tinggal di Kg. Paya Ikan, Bukit Baru, Melaka. Nda tau dia suda kawin ka belum... Tapi beberapa tahun lepas ada juga dia bertanya khabar.

5 comments:

Aki said...

ha ha ha.. dia romantik ka,comel ka,si Aki tida peduli.. yang penting panjang kan kak?? ha ha ha.. Hm,ada juga nama si Aki terselit.. Hm,syok juga baca cerita lama kakak ni tau.. ^_^.v.. Setia juga dia.. Tapi kalau sudah nda suka,pa boleh buat kan Kak??

~ As ~ said...

oh nooo...i cant post kind like this, nnt suami baca...ahahaha

Anonymous said...

Nani~
Aki: mcmna pun klu nda disuka nda juga ba. Apa buli buat tapi respekla sama lelaki tu, sanggup bah.

As: ya bahaya ni post ehehe. Husband kau rajin baca blog kau ka?

miya said...

sy kalau pos entri begini terus kena cop di pipi ni. haha..

Nani said...

kakakak! laki aku nda baca so selamat. kalau baca pun kisah lama bah, apa mau marah.