Thursday 20 October 2011

Melawan Kesepian Bilang Siti

Hari ni nda berapa bermood untuk berfb-fb dan nda payah kasi post status "aku boring" nanti nampak macam kesian, terdesak dan minta perhatian secara melampau.

Memang aku rasa sepi. Aku rindu anak aku sampai aku termimpi-mimpi semalam. Esok baru anak aku kembali di pangkuan kami. Mentua ku, bawa2 berehat. Masuk 3 minggu suda anak ku di sana, aku tahan ja segala kegusaran dan kegelisahan tapi ini kali nda dapat sudah. Aku telampau rindu dia dan kamu lupakanlah dulu sekejap tentang persekolahannya, biar kami atur sendiri.

Aku tidur sebentar tadi dan bermimpi kami sedang berada dalam kereta menuju ke Kedah. Aku bawa si Panjang singgah satu restoran yang sangat unik yang mana ianya seperti berada di atas sebuah kapal layar dan terdiri daripada stall-stall yang kecil. Aku berkenan mau mkan di satu stall tapi si Panjang nda mau ikut. Aku marah lalu aku pergi seorang diri. Tiba-tiba stall itu bertukar menjadi sebuah ruang yang sangat klasik dan aku bertemu seorang nenek tua. Nenek tua itu tersenyum dan bertanya asal-usul ku. Katanya dia suka dengan ku dan dia perkenalkan aku dengan seorang lelaki yang mirip Asyraf Muslim (aik, tiba2lah kan?). Lelaki tampan dan nenek itu tersenyum manis. Nenek itu memandang kami berdua lalu berkata, alangkah bagus kalau kamu berpasangan (owh, tapi Asyraf bukan taste saya nenek, walaupun dia hansem). Tapi terus nenek sedih sebab lelaki tu sudah berpunya. Tiba2 datang Panjang dan aku pun kenalkan pada nenek. "Nek, sebenarnya aku pun sudah berpunya". Terus mimpi ku hilang. Aku dikejutkan dengan lagu Chibi Maruko Chan dihanpon ku.

Dan sebenarnya, aku mau bagitau aku tiba2 diserang mood bercuti bulan madu. Hari tu aku bercadang buat percutian singkat dengan suami ke Kundasang tapi belum ada ongkos dan masa. Dan dari 2, 3 hari lepas aku dok menyelongkar pakej honeymoon dan Langkawi menjadi pilihan hati. Aku sudah sekali ke sana pada Mei 2009 dan aku betul2 berhajat membawa si sayang aku ni bulan madu di sana. Kalau boleh hujung bulan Nov ni tapi nda tau cukup bajetkah apa ni sebab nanti bulan 1 ni aku dan kawan2 mau cuti2 lagi sini Sabah. Dorang datang dari KL. Dapat kawan pun jauh2. Di Sabah ni aku tiada kawan. Ada pun bukan kawan yg betul2 kawan. Kawan untuk keperluan ja.

Sepatutnya, hujung minggu buli lepak2 tapi kalau lepak pun sama Panjang ja. Atau pun hari2 biasa begini terpaksa berkurung. Cousin aku ja yang satu kepala sama aku tapi dia cuti sekolah baru ada di KK. Doa2 dapatla honeymoon ni.

Mesilau Nature Resort pun macam boleh tahan oh.

No comments: