Monday 24 October 2011

Dalam Banyak-Banyak Plan

Anak aku sudah balik ke sini sejak hari Sabtu dan kemarin kira mau bawa dia ke Pulau Mamutik (Manukan dan Sapi sudah pernah pergi) tapi atas urusan lain, rancangan terpaksa dibatalkan.

Jam11 aku ke Sabah Park, KK Times Square hantar borang tempahan mendaki gunung utk bulan satu ni tapi rupanya rate mendaki untuk Sabahan dan bukan Sabahan berlainan. Kalau Sabahan dalam anggaran RM150 tapi kalau none dalam RM400 lebih. Ada kawan2 dari KL bah yang datang so sekali aku bgitau ratenya, adalah sorang member yang nda puas hati hehehe. Katanya, Sabahan kau ke semenanjung nda dikenakan sebarang bayaran yang berlainan... Aku pun nda berapa clear pasal hal ni tapi ada kawan cakap ini ada kaitan dengan beberapa perjanjian semasa Sabah menyertai pembentukan Malaysia. Dengan itu kemungkinan besar akan terbatallah plan kami mau mendaki tapi harap2 ndalah.

Lepas ke Sabah Park kami ke Centre Point (CP) pula sebab aku mau carilah konon2nya skin care aku tu dan Panjang mau buat full body massage. Kami ada tukang urut kegemaran di sana. Sejak kenal kakak tu kami menjadi pelanggan tetap kedai tu. Kemarin dia bgitau bulan depan dia akan pindah bekerja di Helen Beauty di CP juga. So kalau dia pindah kedai, kami pun akan pindah kedailah jugak. Kakak tu ramah sangat dan kami suka cara dia urut.

Pasal skin care yang aku cari tu, aku geledah abis2an Watson dan Guardian tapi nda jumpa yang sesuai. Kira mau cuba Garnier tapi set dia nda lengkap. Kira mau pigi 1B tapi Panjang penat so aku beli di Ngiu Kee ja tu pun berat hati mau cuba tapi pencuci muka aku sudah abis jadi beli ja apa yang ada. Harap2 sesuai.

2 comments:

miya said...

bgs laki ko blh diaja ke sana ke mari.. kalau aku tggu tahun depan. huwaa..

Nani said...

sibuk kali bah laki kau...