Friday 1 February 2013

Kenapa Ya?

Kadang aku sendiri pelik dengan diri sendiri.

Bila mahukan sesuatu, aku mau sekelip mata kalau bulih. Pastu aku mau yg betul2 memenuhi kehendak aku.

Ba, berbalik kita pada topik rumah.

Kmrn aku sdh bincang kaw2 punya sma tukang ku aka pacik aku sndiri laki kpd adik mama ku.

Dari perbincangan itu maka design rumah sudah diputuskan. Idea masi diambil dari rumah dalam gambar tapi sudah diubah suai. Keluasan rumah juga sudah dikenalpasti namun...

Haaa inilah peliknya.

Aku high taste ka apa, aku pun x sure...

Rumah tu betingkat.

Bawah ada 2 bilik tidur. Satu bilik utk anak aku, satu bilik lagi utk bilik tetamu. Aku rasa rmh ni kalau sudah siap adik2 bongsu aku akan stay di sana selang2 hari so bilik tu nanti utk dorglah.

Tingkat atas pula, keseluruhan ruang aku jadikan bilik. Ya agak luas. Susun atur juga sudah ada tapi aku runsing memikirkan di mana mau letak almari baju. Aku nda mau letak pakaian dlm bilik tidur. Aku mau dia ada tempat khas tanpa mengganggu seinci ruang tidur.

Konsep bilik tidur ni bebas, luas dan santai. Haa macam dalam gambar tu juga. Nda 100% bgtu tp katil aku memang menghadap dinding kaca bgtu dan ada sofa di depan.



Berabis sudah aku mengurik gambar dari google utk dijadikan idea namun xda satu pun yang melekat dlm hati.

So apa pilihan yang ada?

Tambah saiz rumah? Sedangkan bajet belum tentu sampai.

Jawabnya, fikir slow-slow. Berdoa semoga apa yang dihajatkan dimakbul Allah SWT. Amin....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: