Monday 4 February 2013

Mencari Tukang

Alahai...

Time2 aku memerlukan payah pula dicarik.

Aku ada 4 orang tukang rumah ja yang paling aku percayai.

3 org aku kenal sejak kecik dan merupakan tukang kpd rmh2 bapa ku juga dulu.

Pacik Sewon, pacik Masatur, pacik Sirikon dan yang baru kenal 6 tahun lepas ialah Darus.

Napa aku nda panggil pacik Darus? Sb dia muda lagi. Kurg pasti dia lahir 80 brp tp adik kami lagi. Bayangkan kami 85 baru 28 tahun ni, naaa. Dlm 26/25 la kali umurnya. Tp budak ni memang terer buat rumah. Abis SPM ini ja kejanya di kampung. Masa baru beranak hari tu kami upah dia renovate rumah ala2 setinggan kami tu hihi. Hasil kejanya memang kemas.

Tapi keempat2 tukang yg aku maksudkan semuanya bizi.

Skg ni aku ada sudah tukang tp yg separa mahir. Aku kena cari juga yg mahir sbg ketua tukang.

Aku pun sudah pening pasal senibina tu rumah.

Mau buat rumah ampai lantai simin, traktor yg mau kasi rata tanah pun sibuk. Jadi takkan aku mau tunggu lama?

Kira mau tukar plan biarlah rumah tu bertiang lantai kayu lah juga tapi tukang ku tu mcm sure nda sure ja membikin. Maklumla separa mahir. Aku pula kena perah otak memikirkan sambil2 tu discuss jg la skit2 sma tukang tu.

Macam kelam-kabut btl mau buat rumah kan aku ni.. Bkn apa, takut nti duit yg ada melayang ke lain tujuan. Tu psl aku mau start cpt2 rumah tu dibikin. Biar poket ku kosong asal sja duit tu sdh diguna ke tujuan asal. Na makanya bgni aku jadinya.

Beberapa tahun kebelakangan ni puluhan ribu duit abis begitu sja. Kalau kumpul2, mmg buli siap sebiji rumah jadi ni kali aku nda mau lagilah membazir duit kpd hal yg bukan2. Aku serius mau rumah. Kalau bulih siap tahun ni juga! Bye.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: