Wednesday 20 February 2013

Mahu Menukar Hanpon

1st dlu aku pakai hanpon:

-Nokia 3315 rm320/2003-2005
-Nokia (lupa model)RM1k++/2005-2006
-Nokia N70 RM1200/2006-2007
-hanpon Made In China touch screen rm600/2007-2008
-i-mobile RM99/2009
-Sony Ericson harga RM450/2009-2010
-Blackberry Bold 9700 RM1699/2010-2013 !

Aik, 7x aku suda tukar hengpong?
Mentang2 aku suka no7. Haa mmg sesuai pun mau tkr hengpong sdh balik, hehe.

Yah, itulah sejarah hengpong ku.

Aku dlu nda berapa suka juga pakai hengpong mahal2 ni, asalkan boleh sms, boleh call. Sebab ramai org aku nampak pakai mahal2 tp nda tau guna pun. Gaya saja manang! Nah, aku nda suka begitu.

Sejak start blogging thn 2008, di snalah mulai menggila aku punya minat berinternet.

So, sblm aku beli Blackberry aku mmg tahan hati utk x mau tkr hengpong setiap tahun, maklumlah ada saja model baru yang menggoda. Sejak menyedari diri gila berinternet (bkn berpesbuk ya), na aku tercari2 hengpong yang boleh memenuhi keperluan ku. Masa tu plan2 sdh dlm hati mau beli iPhone. Kerlass kan? Mau beli laki-bni lagi tu, buang 8k ging! Jgn kau main2.

Sekalinya blm sukup duit kumpul 8k, terus ada sorang member cerita pasal blackberry. Dia blg bgtu-bgni, best! Murah! Internet murah! Ada BBM! Senang! Dan cool sjala, x kecoh sgt mcm kau ada iPong! Nampak sgt kau kayakan kalau pakai iPong. Dan eksen lbh ba pakai iPong, nmpk kaya tp yg memakai tu blm tentu kaya btl2. Asalkan kelihatan kaya, sudah. Jd aku x mau kelihatan kaya sb aku jujur, aku mmg kaya sedia, woha!

Eh, x maula kelihatan kaya, hutang keliling pinggang. Dan xmau kelihatan telampau begaya pakai iPong, (tp kau jgn. Skg org pakai samsung note,S3 lagi berlagak kau tau! Camcung btl kan...) So aku risik2lah BB. Dr KL aku merisik, sampai balik Sabah nda juga tebeli sb risikan blm ckup maklumat.

Sampai ja Sabah terus bawa laki p Karamunsing, sanakan gudang gadget. Nah, di sanalah aku terpaut! Ambil BB sain contrak punya mah, smp skg blm abis bayo hahaha. Hambik kau! Kalau beli cash ari tu kan sng, padan muka. Sdhlah masi berhutang, ada hati lagi tukar hengpong, napsu... Napsu..

So skg, reason aku mau tukar hengpong ialah, jari aku lenguh menaip pakai keypad qwerty, dan benci btl mau scroll di skrin kecik ni. BB yg aku ada skg ni ngam utk budak2 yg baru mau berjinak dgn smartphone, aku ni kira lali sdh so bulih pass hp ni sma adik2 dan I beli BB baru!

Lupakan Camcung, lupakan iPong aku mau BB jg sb internet murah! Tadi ada dpt update Blackberyy baru launch model baru Z10! Body ala2 Camcung dan iPong jugak. Skrin besar. Rm2188, kau ada RM2188? Hahaha.

Mau siapkan entry secepatnya, mama aku berleter suda. Aduuui, ni yg aku x suka duduk sma org tua ni. Bkn aku dia leter, adik aku tapi...... Hm. Faham2la kan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Duiiii bah mmg ko kaya henpong mu punya la byk...aku yg keja ni bli hengpong bwh 500 ja..1st bli yg mhl n79 psl minat sm tu kamera 5mp..tp ilang plk blm smpu sthn..bkn ilang aku rasa aku te buang..lps tu bli la c3 ihsan laki. .one day jln2 1 urg d kk plaza tym marah psl keja yg byk d opis..stress la kunu..nah ko aku te beli camcung note 2119 cash...be karih cucuk duit saving..pdhl tym tu kunu mmbeli note spy buli 2 in 1..buli jd telepong n komputer kici ku..spy sng berpisbuk n blog2...lain2 ndak minat2 pn...lps tu skrg mcm aku x suka sda ni note jd telepong ku..mo yg kici2 jgk..aku mo itu tab or ipad....tp duit ku aiso...hihi

Nani said...

Kak, hengpong kedua dan ke3 tu bapa yg bagi sb dia beli tp x tau guna haha. Ke4 dan seterusnya tu baru beli sndri. Aik, jgnla menyesal atau sedih ada Camcung Note, klu kau bg free aku mau jg tu hahaha! Tp mmg bulih tahanlah Camcung skg ni, canggih2 hp nya dan harga pun ndala mcm iPong. Skg ni aku pun bfkr jg, bila ada BB kalau beli Camcung mcm rugi ja, bagus terus beli iPad sbb BB ni pun buli online jg so bagus beli tab terus. Tp kan kak, ngam jg la ada Camcung mu, rajin kau update blog skg heheheh. Mula2 kau aktif dlu, aku hairan jg tp sekali kau menggambar di Tg. Lipat tu terus aku syak kau pk hp baru hihihi. Comel kakak!

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Buhsan sda kkk sm ini note. ..mn da baru...bangas suda ni se tahun sda..skrg ada note II..lg bes..nipis n sharp..kunu la urg blang..ada htc jgk yg mcm note sda skrg..aku jual ko la mn buli free ko gilakkkkk....2 ribu duit aku buang psl stress. ..lps tu nyesalllll....hihi...