Monday 28 January 2013

Tapak Rumah

Semangat betul mau buat rumahkan? Sampaikan pembersihan tapak pun kena update segala. Mustilah update, kenangan ni... Tapak ni sebenarnya dalam kebun sawit tapi ni siring/tepi jalan ja. Yang bestnya, tapak ni tinggi dari jalanraya, feeling2 atas bukit hehe. Memang kampung aku areanya berbukit pun.

Mulanya mau upah cousin bersihkan tapak guna parang tapi kebetulan dia belum buat dan baru teringat ada mesin rumput bapa, terus suruh si Lando kasi misin. Waa, cepat pula ya kalau pakai misin. Macam mau suruh si Lando meisin satu kebun ja haha...

 

 Ini pemandangan hadapannya... Kalau rumah siap nanti, bulilah buat timbak laju di sini haha... Bolehlah buat roadblock saman sesuka hati. 

Pemandangan agak hijau, dan kalau pagi memang nyaman di sini. Menjelang malam suhu sangat sejuk dan kalau subuh jangan berangan pakai kipas kalau selimut nipis, menggigil badan. So nda payah beli acon la nanti.

Jumpa mee ni dalam esbok mama... Lama nda makan mee ni, masa kecik2 benci aku makan mi ni. Rasa karinya keras semacam, tp skg sedap sudah rupanya. Tekstur meenya sangatlah sedap dan nda mudah mengembang. Memang sedap, cuma karinya masih perisa dulu tp oleh sebab meenya sedap maka sedaplah juga karinya.

Makluman, mee ni hanya terdapat di Sabah dan harga utk 5bks/pek hanya rm2.90 oke!

4 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

wahhh...bes nya bt rmh atas tanah sndiri..kawasan yg luas bole ber kebun sayur2 bunga2 buah2...pakal ja d kk nie teda pilihan..harga rmh teres klu bt rmh d kg dpt suda aku bina bungalow..yg rmh skrg cuma ada kawasan dpn blkg itu pun anduk bah seciput shj..tp bsr jgk hati aku be cucuk tanam..harga tanah di kg2 pn skrg mahal jgk bah..di kg aku la..nda tau klu d kawsan ko ctu..lot rmh ja tu puluh2 ribu..
megi apa tu..bda prna aku nmpk 1st tym jgk aku nmpk tu..aku ni kbtln jgk nda suka mkn megi apa2 jenis ja..dlm setahun ada la kli mkn 2/3 kali itu pn menumpang laki ku yg suka mkn megi kari...

Nani said...

sni kak, mahal juga. sampaikan ada toke2 cin masuk area pitas ni beli tanah tepi jalan dia ofer harga gila2, na kabur terus mata org kg, apalagi dijualnya. ada yg rm10k seekar... buduhkan. klu aku, nda la aku jual gitu, kira murah lagi tu.

aik, megi Sabah ni kak... cuba cari di kedai hihi srh asben test mkn hihi. klu aku mkn mmg nostalgik sb masa kecik2 lg megi ni ada..

nuranne said...

bestnya kak ada tanah sendiri. alhamdulillah. ingat arwah bapa dulu mmg bekenan kalau rumah gini dari rumah2 teres. dia bilang kan kalau kenduri senang, pasang kanopi pun boleh.


susah dapat tanah sekarang. tanah bakau pun skrg ni laku apa lg tanah mcm kak ni. 10k seekar kira murah tu.

Nani said...

smply: tanah kampung, bapa punya.. best2 di bandar kampung lg best tp tu la kita ni rzki lain2. yg dpt keja di bandar maka terpaksalah berumah di bandar. yg kami jd petani ni berumahlah di kg hehe..