Thursday 24 January 2013

Tukang Buat Rumah

Beginilah kalau mau buat rumah tanpa bajet yg sdh cukup ditangan.

Tukang2 mahir pula semua ada projek. Mau tunggu, keadaan nda mengizinkan plus tuan rumah jenis yang bila btl2 sdh maukan sesuatu nda mau tangguh2 lagi.

Ya begitulah aku selalunya.

Bila aku sdh m hal tu btl2, secepat mungkin aku laksanakan.

Tidak bulih, tidak. Mesti!

Sifat sabar agak sifar di part itu, maafkan saya.

Masalahnya skrg, bukan lagi tapak. Alhamdulillah tapak yg sesuai sdh ada.

Tukang masalahnya, dia tidak confident kalau buli buat rumah yg ada design mcm yg aku mau. Katanya, selama dia dlm bidang ini, dia buat design yg standard2 saja tiada yg unik bgtu.

Sedih hati. Maka, maybe aku kena balik ke plan A. Bentuk rumah yg mula2 aku mau dlu. Sila ke entry LAGI-LAGI PASAL RUMAH. Ada tu sana gmbr rumah yg dimaksudkan tapi itu kalau rumah batu, cuma skrg ianya bakal diubah ke rumah papan konsep ala2 chalet gitu.

Kaki melencong mimang gini nih. Serba-serbi mau keliatan macam pelancongan gitu.

Sleng berubah Indon kejap sb aku barusan nonton Indonesia Mencari Bintang. So'imah dan Dedy gaduh terus hingga bahasanya bisa diingatin dan dikuasain loh. Aduh!

Apapun, semuanya belum pasti sebab tukang cakap kena print dlu gambar rumah kayu itu dan dibincang bersama tetang pelan rumah. Kena buat lakaran baru senang bila membinanya nanti.

Kalau duitnya sedia, susah2 cari aja kontraktornya (sebutan baku ya...). Bisa cari tukang mahir kok!

Uddah.... Uddah... Nggak mau ngomong kek gitu lagih.

Selamat tidurrr ya, esok mau ke kantin. Mau ke KK, insya Allah lps waktu sekolah.

Daaaa!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: