Saturday 5 January 2013

Warung Jadi Kantin Sekolah

Planning aku tahun ni memang mau buka warung di kampung tapi rezeki sudah mau datang. Aku dapat kantin sekolah di kampung aku.

Sudah start sekolah baru dapat kelam-kabut beli barang. Dari kemarin beli peralatan dapur. Hari ni beli keperluan dapur pulak. Adui, smlm migrain aku sdh dtg. Aku nda buli buat keja mengejut penat macam ni. Semalam, balik rumah aku menangis. Sakit kepala dan ada sedikit kata-kata suami mengguris hati tapi kami sudah ok. Mungkin kepenatan buat kata-kata begitu keluar dari mulut.

Aku nda berapa confident macam mana mau mulakan semua ni tapi aku redah ja. Masak tu aku ndala terer sangat tp kadang2 bila makan di restoran masakan aku lbh sedap so mgkn layaklah juga aku masak kalau setakat kantin kecik macam ni. Hehe.

Nda apalah, aku positif kan diri ja menghadapi semua ni walaupun belum bersedia. Semoga semuanya berjalan dengan lancar. Alhamdulillah, Allah makbulkan hasrat awal dari jangkaan.

Gambar di atas ialah lokasi kantin SK. Sosop, Pitas.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Aku MamaGlam said...

Tahniah nani. Insya Allah ko buli buat tu. Allh Swt suda bg peluang dan rezeki, jgn sia siakan. Biasala mula2 start biz kn, mmg ssh dr mula, nnt insya Allah pastu teror sdh ko handle tu.

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Wah...bgs la tu..rezeki thn baru...means ko kna pindh mn skrg ni..besa la tu mula2 kelam kabut..prna jgk aku ada pglmn urus kntin skolah agama..dr pglmn aku ko misti beli stok utk 1 wiks. .klu teda pnt owh hari2 p top up brg jualan. ..lg pn rugi beli ckit2 mhl...beli byk2 lg murah..tp lama2 ko rasa seronok tu..klu d kntin tu lg dpt kontrak kna suru suply mknn RMT utk anak2 org pndptn bwh __lg lumayan tu tp mo sedia modal byk la..sbb claim kemudian..if ko buli cari kedai yg buli kc advance stok brg2 itu lg bgs..utk prmulaan why not hutang dlu..sda stabil lama2 ko buli sda pusing modal mcm teda jgk tu..untung hari2 misti kc asing trus jgn guna utk modal..klu teda ko akn rasa teda pa2 yg ko nmpk hasil tu kntin..tp itu la ko misti beli stok byk2 trus jgn ckit2 beli..rugi n penat ko mo urus...buang masa jgk tu...ko misti jg mo rehat kn...sbb mula2 misti teda sepa yg ko buli harap melainkan ko sndiri yg jd tokey kobjg yg jd kuli..bh gud luck ya...sori blcn ko blm smpt pos..aku pn bz n kbtln teda sda maid part tym aku skrg. ..kelam kabut mngurus itu ini hari2...ini minggu aku try ya..buli ko bt smbl...byk resepi aku mo share sm ko tnya ja klu ko free thru watsap...hihi