Wednesday 1 February 2012

Saya Mau Hamil....


baca blog ceera tadi. ya, dia buat entri dia suda pun pregnant. anak sulung dia baru 2/3 tahun. hm, jeles sangat. dia plan terus dapat. aku? amboi, macam melampau nda puas hati bunyinya. oke lah.

kami sudah kawin masuk 6 tahun. nadia pun masuk usia 5 tahun dan aku bole nampak kensunyian yang dia alami. kekadang tu pandai dia berangan2 suruh aku berlakon sama2 dia yang kami kononnya sedang jaga 'adik! bayangan imaginasi dia. pastu, dia balik-balik tengok video baby kawan yang aku pernah jaga dulu. kesiannya, anak aku ni.

aku memang kurang subur punya perempuan. nadia tu pun 5 bulan juga berhempas-pulas baru dapat di samping jumpa bidan kampung, urut dan minum akar kayu yang aku pun nda tau kayu apa. alhamdulillah, allah izinkan dan dapatlah sorang. mulanya aku nda mau ambil pil perancang tapi bila tiba2 datang bulan (4 bln nda dtg slps bersalin), aku mula panik dan takut mengandung lagi. maka aku pun makanlah pil selama hampir 2 tahun. selepas 2 tahun aku pun berentila makan sebab mau plan sudah untuk anak kedua tapi sudah 3 tahun berlalu rezeki belum menyebalahi aku.

soal zuriat ni semua ditangan tuhan. allah lebih tahu apa yang terbaik untuk setiap orang manusia. walaupun keinginan itu amat menebal dalam hati namun, biarlah allah menentukan. cuba, cuba dan cuba lagi.

6 comments:

Aki said...

relax.. ada orang lama sudah kawin blum dapat anak..

Nani said...

Hehehe... Thanks Aki. Sykurlah kan ada sdh sorg..

kak gojes said...

dui bah...tersentuh sikit plak baca ni entri..apapun salam perkenalan la ah...nani...semoga Allah SWT makbulkan doa mu...

Nani said...

Eryati: salam perkenalan. Thanks. Amin.

miya said...

teruskan usaha.. insyaAllah ada rezeki nanti. amin..

Nani said...

Miya: amin... mau yg amat suda ni selalu suda termimpi2 dapat baby