Tuesday 31 January 2012

Hari Minggu Berpetak-petak

sejak kereta rosak seminggu lepas aku tiada keluar jalan2, malas naik bas tapi ahad lepas wajib keluar sebab aku mau beli sim card broadband. uh, nda kuasa sudah ku online sepanjang masa pakai henpon ni. untuk masa2 tertentu bolelah tapi hampeh sebab line (Digi) ada tapi nda boleh berungsi di dalam modem Celcom. Aik, hari tu bole pula.. pastu pakai model una henpon BB pun sama jugak! Hampeh'gas betul! Mau nda mau kena melanggan postpaidlah juga ni. Kalau ada jual modem ja pun ok juga. Malas mau hutang2 ni. Aihhh !

Masuk2 ja Suria Sabah, lalu depan kedai baju Trio di ground floor sebelah butik Coach kalau nda silap. Mulanya aku tertarik nampak baju petak budak. Sale pula tu. Harga RM59 less 70%. Murahnya! Kain pun bagus, apalagi aku rembat. Aku mmang suka tengok budak perempuan pakai baju petak-petak. Comel dan elegen. Jumpa pula baju petak untuk orang besar, RM79 less 70% jugak. Apalagi, terus ngap! Anak aku, aku dan suami aku dapat sehelai tapi nanti mau pigi sana balik, tambah koleksi.

Color harmoni. Sudah lama mau pakai baju petak tapi nda jumpa yang berkenan.

Lepas beli baju, kacau ipad di kedai Apple. Isk, best! macam mau angkat time tu jugak! Aku nda mau jenama lain, mau Apple jugak. Samsung tu susah tekan. Apple, sentuh ja tau suda cara pakai tapi untuk mau beli tahun ni belum lagi kot. TunGgu Apple upgred dulu sebab Azmah cakap ipad msih banyak kekurangan. Ngamlah juga, aku mau beli tv bru ni. Sejak 6 tahun kawen ni, macam2 sudah brang dibeli tpi tv belum pernah. Ni kalilah, orang bilang. Hehehe...

Lepas kacau ipad lepak di Upperstar bersama sepupu di atas tapi pic ni kami snap di CP.

Dua-dua sepupu aku. Perempuan tu kawin ngan abang sepupu aku yg sebelah lagi. Perempuan tu sepupu belah mama, yg lelaki ni sepupu belah bapa aku. 1st time keluar serentak macam ni.

Punyalah tiada wayang best di Suria, terus kami ke CP sebab aku mau tingu wayang di atas. Aku rindu kmunculan Fazura. Jangan sebut nama Lisa Surihani, bosan.

Perasankah baju Fazura? Petak wooo !

Petak lagi !!!

Jantan bedebah tiga orang ni pun petaaaakkk ! Sangat bedebah, nda berenti buat lawak yang lucu gila dalam filem ni. Baju dorang ni kena sponsor Padini. Hmm, patutlah berpetak-petak. Hujung tahun hari tu pun, masa fashion show di Suria, banyak baju petak diperagakan. Memang trend betul petak ni sekarang. Yalah, berpetak2lah aku ni jugak. Trio, tunggu aku datang balik. Mau beli yang kelabu pulak ni kali. Hua hua huaaaa...

P/s: kulit muka aku makin licin dengan Dermedex! Oh!


2 comments:

~ As ~ said...

ko mau tggu Apple upgrade pegi apa dang??? hehehe...memang dorang pakai Safari ja tu sbb itu Apple punya. Apple protect product dorang dari software luar. nda mcm dekstop.

Nani said...

Upgred pigi apa2 la. Mana juga kita taukan lps ni gadget apa pula dorg bikin? Dulu masa pc keluar org xtau pun laptop pula bakal tercipta. Slps laptop, ipad pun xda sapa tau akan dicipta juga. So lps ipad ada siapa tau apa pula lps ni? Hehehe...