Friday 13 January 2012

Beep!!! Peep!!!



ehem-ehem !
senyum lebar dulu. tunjuk gigi...


ok, ini ceritanya. tadi petang kedua kali sudah aku memberanikan diri mendrive di kk. alhamdulillah, yang pertama tu, destinasi pertama terminal wawasan sebab ambik sepupuku yang ikut bas dari putatan. then  ppigi kg. air dan terus ke centre point. siap parking tingkat 6 lagi kunun. deh, dengan penakut ku ni macam nda percaya ja buli naik parking atas cp dan balik tu redah jam lagi.

hari ni, destinasi aku mula2 starcity pigi sana stokis elken beli spirulina. ayoyo, lagilah sesak sebab budak2 tengah diambil oleh parents masing2. kalau ditingu memang meremang bulu roma mau masuk sana tapi aku hantam saja, nah buli jah bah. itu ja aku pikir, kalaula aku salah parking ka, salah lorong ka, minta ja siapa2 yang baik hati kasi alih kereta ku. syukurla, lancar ja aku masuk dan keluar di sana. pastu, aku lalu kg. air dan pigi bandaran ambik barang sama sepupu ku.

masa tukar lorong dari round about depan bandaran tu, lorong mau masuk kg.air, iswara hampir langgar sisi kereta ku. aku memang masi slow bah kalau tukar2 lorong ni tapi tu iswara mau juga jalan dulu. bukan setakat hon, dia tunjuk tangan lagi yang bermaksud "apa macam kau pandu ooh?!". aku buat muka selamba ja la. dia nda nampakka stiker p aku di belakang tu? dia nda nampak ka aku slow2 move pi kanan? aiyo... 

tapi, biasalah bah tu kalau baru membiasakan diri mendrivekan? mesti kamurang pun ada pengalaman macam ni kan? aku kasi kuat semangat ja ni. jalanraya tu semua orang punya, so apa mau takut. buat masa ni aku nda drive laju pun sebab kawalan stereng ku belum berapa bagus. harap2 dalam sebulan ni, aku akan ok.. hehe.



1 comment:

Aku MamaGlam said...

kena praktis selalu tu drive tu. Aku masa mula2 dpt lesen pun lbh kurang gitu jg. tpi kebanyakkan aku yg menghon. ekekeke.. Yala suda tau kita ni msh P kan, nah situla jg dorg mo membuli, tp silap org, ku hon blk. sepa suruh nda btimbang rasa sama org yg msh P.

Tp alhamdulillah, mo bw kreta ni berani kena lebih dan yakin jg penting sgt2. Skill tu blh inprove tp yg plg penting yakin ama berani sak. tiada dua ni, abis la kena buli sak di jln. Lg d KL ni, habis semua ku selit2 time jem. huhuhu.. selagi nda tercalar kira okeh la tuh..