Sunday 7 April 2013

Surirumah Sepenuh Masa?

Aku mudah lupa...

Aku sangkakan aku surirumah sepenuh masa, rupanya tidak. Aku masih bekerja untuk mendapatkan duit. Ya, bekerja... Wpun bkn sudah makan gaji. Kini aku keja sendiri tapi tujuannya tetap sama untuk mendapatkan duit.

Masa ku agak terikat sejak mengendalikan mini kantin sekolah. Demam2 pun paksa juga turun keja, kalau nda turun xda income. Hmmm....

Komitmen masi besar. Tugas di luar dan tugas dlm rumah.

Ketika ini rumah betimbun dgn kain kotor. 2 minggu sudah daerah ku mengalami gangguan bekalan air. Paip pecah oleh keja2 pembinaan. Bayangkan 2 minggu. Tghmalam baru air on, siapala lagi larat mau basuh kain malam2 buta. Itu masa utk berehat.

Hari ni aku mcm org sakit! Otak ku kurg oksigen. Kejap2 rsa ngantuk. Laki baru jg out station 4 hari, smlm balik pagi td sdh ikut pertandingan bola tampar lagi. Adui, rsa mcm mau packing baju dan lari dari rumah ni. Lari dari kain betimbun, lari dari rmh yg xda air dan lari dari suami yg malar menyibukkan diri. Keadaan ni membuatkan aku xda smgt mau keja esok. Isk!

Nda bulihkah aku ni btl2 menjadi surirumah sja? Basuh pinggan, kemas rumah, lipat baju, basuh kain, masak, layan anak dan layan suami ja... Itu ja rutin harian, xpyh fkr psl keja, psl carik duit. Penat, btl2 penat!

Sori entry berbunyi negatif pula hari ni. :(
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: