Saturday 6 April 2013

Janda ???

Ermmm...

Bukan mau mengata tapi aku cuma tertanya-tanya...

Status janda selalu jd perhatian org, jd bahan gosip org, jd fitnah org.

Kenapa?

Janda selalu dicop gedik, gatal dan penggoda. Selalunya kaum bini akan panik bila mendengar ada janda dikalangan kenalan suami. Hehehe...

Aku?

Setakat ni blm lg berasa bgtu, mgkn blm masanya. Yalah, suami blm buat apa2 takkan kita mau emosi duluan. Rilek ar! Nanti klu suami sdh buat hal barulah keluarkan taring.

Sebenarnya baru tadi tefikir. Nampak sorg kenalan yg baru memegang titile itu. Post gmbr2 bsma kwn2 lelaki... Biasalah, dah single suka ati lah mau begambar sma siapa kan cuma klu ada diantara kwn bgmbr tu sdh berpunya, naaaa. Jeng! Jeng! Jeng! Tu pasal aku blg bkin panik sma bni-bni kalau ketahuan lakinya ada kenalan janda. Miawww!

Kenapa ya? Bila sdh bergelar janda org suka melakukan perkara yg seolah boleh menjatuhkan saham?

Contoh pertama mcm artis. Time ada suami ada yg betudung. Lps cerai buka tudung, pakai seksi segala... Adoi, kenapalah mau pilih penampilan murahan...

Dan nagi org biasa, bila sdh memegang title janda, tiba2 jadi kaki clubbing, layan lelaki sana-sni. Disebalik tu mungkin kerana dendam dan membalas perbuatan bekas laki tp kalau boleh jgnla pilih cara yg terlalu sosial. Btl2 menjatuhkan saham. Bagi aku title janda tu ko macam kembali jadi anak dara. Kena jaga kelakuan dan pergaulan tp mgkn krn janda2 ni sdh terlalu dewasa, maka berlagaklah seperti dewasa.

Bukan apa, rsa sayang sgt dgn keperibadian dorang ba.

Mgkn drg mau buktikan pada suami lama yg drg masi ada power tapi jgnlah pilih cara bgtu. Wpun mgkn drg tidak seteruk mana tp drg bagi gambaran yg buruk dgn perlakuan bgtu.

Aku xmau cakap lebih takut kebalikan, tp aku mau luahkan apa yg aku rasa dlm hati.

Sayang bah sama janda2. Tinggi saham bah drg tu tp kalau buat bgtu drg sndri merendahkan. Xpa la.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: