Wednesday 10 April 2013

Rasa Kekurangan

Aku sensitif sgt dgn org sekeliling kmrn.

Erm.. Di taman kmrn jumpa dgn kawan.. Lelaki sdh beristeri. Dia berjoging dgn isteri dan anak perempuan umur 3 thn. Tima kwn ni tengok2kan anaknya main di tmn permainan, aku pun dtg menyapa. Masa tu bninya sdg lari mengelilingi taman kemudian dtg ke arah kami. Berbual2lah aku sma lakinya aka kawan ku.

Lakinya: apa projek kau Ani skg?
Aku: ntah, xda ni. (Kalau dia maksudkan projek kontrak aku mmg aku x tau menau. Bapa yg atur semua tu, aku tkg cek akauan sja hehe).
Lakinya: kau masi buat Elken ka?
Aku: nda sdh tu. Utk guna sndri ja lg. Lumayan ba tapi penat.
Lakinya: xpa ba. Guna sndri pun bagus. Mmg penat ba buat tu.

Pas tu bla.. Bla.. Terus bininya meyampuk, dan membawa pulang. Tiada pun minatnya mau ikut serta dlm perbualan kami. Cepat2 drg masuk dlm keta bininya, bninya lagi drive. Wah, aku terasa sangat. Terasa yg si bni mcm menunjuk kuasa. Kwn tadi tua setahun ja dari aku kontraktor sepenuh masa, boleh tahan bisnes dia. Bninya pula keja di hospital pitas xtau nurse ka apa. Mcm bukan, so klu bkn nurse dia pakai seragam putih jg. Takkan atendan kot? Apapun dia buli dikira sebagai bini orang kayalah juga hehehe.

Erm, kau bulihlah berlagak ging, macam aku ni..... Stop.

Kdg2 aku merasa tak patut hidup macam ni. Sejak aku meninggalkan cara hidup mewah besar perubahan emosi dan mental. Hihi. Bukan sng kau mau tukar lifestyle sbnrnya. Ya aku rasa adakalanya sukar tapi sebenarnya best. Cuma kau sensitif skit kalau jumpa manusia2 yg berlagak ni. Memang sakit hati jg skit dibuatnya.

Its ok. Aku yg pilih hidup begini kerana mengejar kebebasan hidup. Tinggal rumah yang daif, pakai keta second hand, cat pudar, sport rim lusuh, roadtax pun selalu lambat renew sebab save bajet sgt. Kesiaaann haha.

Aku pilih hidup begini sb mau mula dari bawah semula. Yalah, bila keja sndri sudah jaranglah terus kaya-raya kan. Ada startingnya, ada prosesnya kemudian barulah hasilnya.

Xpala, yg berlagak tu aku anggap sebagai cabaran supaya aku cepat2 tingkatkan usaha majukan diri. Biarlah skg aku dipandang sebelah mat, dihina, insya Allah ada jalannya. Biasalah tu dunia. Allah juga yang Maha Kaya.

P/s: hari ni 10 April ialah ulangtahun percintaan aku dan suami yg ke10 tahun. Doakan kami ya :)... Nanti sambung cerita lagi...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: