Sunday 21 April 2013

Marilah Mari Pergi Mengundi...

Ikutkan rasa binasa...

Aku rasa slow sgt perjalanan hidup, yang dirancang pun masi berstatus pending.

Tapi fikirkanlah, bgnilah hidup kita manusia. Tidak semua yang kita mau berlaku sekelip mata. Dia ada proses, perjalanan dan memerlukan masa. Ada yang cepat ada yang lambat sikit. Jalani hidup dengan ketenangan dan kesabaran.

Wah, nda lama lagi mengundikan? Ni kali kedua aku mengundi. Kamu sdh tau siapa calon2 parti di kwsn kamu? Bikin rambang mata ka tidak? Hehehe. Kalaulah bulih mengundi dua parti aku mau hehehe. Pastinya pru kali ni meriah sangat. Ada kwsn yang bertanding smp 7 penjuru, bnyk parti bebas kali ni. Xtau kenapa drg mau becalon bebas? Nda rasa sia2ka buang duit?

Kebangkitan anak muda pru kali ni pun sangat membanggakan. Tahun 2008, penggunaan laman sosial terutama fb belum meluas. Yang aku kenal masa tu baru blog. Jadi pendapat ku krn fb, twitter dan blogla yang memberi pendedahan dunia politik kpd kita org muda.

Aku ingat lagi masa pru12, aku nda pernah pun befikir pasal kerajaan dan pembangkang. Nda pernah pula mau bedebat sma kawan2ka pasal parti mana yang bagus. Tp skg ni sejak bnyk info2 politik disiarkan dlm fb terutamanya, boleh dikatakan bdk sekolah pun sudah tebuka matanya pasal politik. Bagi kita yang lingkungan 20-30an ni yang nda prnh besuara tiba2 berani sdh menyuarakan pendapat. Terus paham psl politik.

Di tv hari tu dia bilang pru12 700ribu sja pengundi baru, pru13 pula klu x silap 4 juta pengundi baru. Sgt mendadak! Impak laman sosial. Ok jugalah, aku pun suka. Kalau bulih, biar JKKk pun dikalangan orang muda yang lebih berpengetahuan. Pasti pengurusan lebih agresif berbanding si pacik2. Kan?

Apakah harapan ku utk pru kali ini? Kita tengok dan lihat saja. Dengan senario yg kita lihat skg ni pastinya masing2 sudah ada jawapan. Hehe.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: