Tuesday 9 April 2013

Perniagaan Bergerak

Sebentar tadi berurusniaga dgn costumer di Taman Pekan Pitas. Sambil tunggu dia sampai aku menyempat joging sekejap. Zumba off hari ni sb sifu zumba kami ada hal.

Rsanya utk naikkan bisnes aku ni, perlukah premis?

Sebelum ni aku rasa perlu tapi bila ada kedai kos operasi bertambah, aku kena cari pkerja sb aku x mau duduk hari2 di kedai nanti susah aku mau buat keja lain. Tu tandanya, aku memang mengelak dgn komitmen masa.

So cara operasi ku selama ini, sama ada aku dtg rmh costumer klu yg dekat, jumpa di taman macamni dan pernah juga aku berurusniaga dgn costumer tanpa berjumpa, tanpa berkenalan just tru fb ja urusan beres! Yg lain, biasala, call dan sms. Mudahkan?

Setakat ni, Puteri Canopy lebih dikenali di facebook. Kedai aku ialah facebook. Inilah bestnya perniagaan online, jimat kos. Xpyh sewa kedai, xpyh jaga kedai hari2. Apa yg perlu, langgan internet bulanan hanya RM25 utk Blackberry, on fb na bukalah kedai.

Mgkn masa akan dtg bila sudah maju aku akn buat juga galeri, tunggulah masa. Step by step hihi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: