Tuesday 13 September 2011

Tukar Baju Part ii

Kemarin masa mau keluar untuk mau sambut bufday Panjang, aku mula sudah pening mau pakai apa.. Boring dengan pakaian yang tersangkut. Ya, dulu pakaian2 itu pernah membuatkan aku berasa "hot", "gojes", "moden" dan "pandai bergaya" tapi kini semua perasaan itu semakin luntur.

Aku pigang sudah baju kurung moden ku yang warna biru tu tapi akhirnya aku menghentikan kelakuan itu lalu berpaling sama Panjang dan tanya "Yang, bulikah kalau aku pi mana-mana pakai baju kurung ja?" dan aku mendapat jawapan yang dingin "entah". Maka aku pun terus "e..n..t..a..h". Akhirnya keluarlah kami dengan mengenakan baju biasa yang berwarna biru juga.

Kalau aku keluar sorang, of coz nda payah tanya dia tapi ini keluar dengan dia.. Kadang aku malas mekap bila keluar dengan Panjang dan dia selalu tegur "lawa2 sikit bah kalau keluar sama aku..". Lawa dalam erti kata pakai mekap dan pakai baju yang kemas dan cantik. Iyalah, kalau gitu, tunggu aku beli baju yang ala2 jubahlah barulah senang.. Mungkin baju kurung agak melampau dipakai untuk keluar dengan suami kan?

Budak kecil pun comel sangat bila pakai baju kurung.

Bayangkan kalau macam ni selalu... Hehehe... Macam mak datin la pulak.

4 comments:

Norhisham Nordin said...

hiaskan diri utk suami takpe bah...

Nani said...

ya bah. kalau bos ckp jgn pakai baju kurung, maka akur. hehehe...

~ As ~ said...

pakai baju kurung cotton, style jg tu...ehehe

Nani said...

urm tu la. kalau di semenanjung gadis2 trendy di sana suka pakai tu tp di pandangan mata ku macam nda style sbb ketinggalan pasal fesyen kan? apa nda, coraknya pun macam baju dulu2 tp aku rasa macam bagus utk ditry tau... baju gitu nmpk kau klasik tp bergaya. Macam Fatin Liyana pakai baru2 ni kan? Nah.... Dia la tu. Yakin ja ni. hehe.