Saturday, 24 September 2011

Bila Aku Bahagia Dengan Lelaki

Kejap kecewa kejap bahagia.
Begitulah hidup, ada turun naik.
Kadang kita suka kadang kita berduka.
Biasalah.

Hari tu aku marah dengan kaum2 suami yang tidak bertimbang rasa. bini dorang ok ja, aku pula yang kecoh. Adaka patut? Nda patut2.

Oklah, hari ni aku mau sayang2 lelaki sebab walaupun lelaki boleh jadi suami yang penting diri tapi sebenarnya lelaki sangat best dibuat sebagai kawan baik. ya kawan baik. Aku ni walaupun adakalanya prejudis sama sikap lelaki tapi aku sebenarnya ramai kawan2 baik dari kalangan lelaki. Antara lelaki2 itu ialah Fazil, aglan, Aki dan bla.. bla.. Hahaha. Mengaku ja aku kan, padahal aku bkn siapa2 pun bagi kamu. (Aklah gurau ja. Adala org2 yang dimaksudkan. Kalau kamu mau jdi kwan baik Nani sila buat pengumuman bhawa kmu berkawan baik dengan Nani lm blog masing2 tp kalau bini/awek kmu mngamuk, tu aku nda tu, hehehe.

Apa yang best kau kwan ngan lelaki, kita nda kn emo2 bila sembang dgn dorang. Kita aan terhindar dari mengata orang sbb lelaki bkn jenis mengumpat. Cool bukan? Tp best sangat bila lelaki la bergosip sbb drg kurang menghentam sesuatu secara personal tp selalu secara umum. Lepas tu sgt lawak ok.

Banyak bercakap dengan orang lelaki mengelak kita dari melihat sesuatu dan brcakap sesuatu dengan negatif. Pendek kata berkawan dengan lelaki sgt fun. Tapi jgn silap, bukan dengan semua perempuan dorang mahu berkawan, bersembang dan bergosip tau. Hanya dengan beberapa jenis prempuan saja dan adakalanya ku terkilan sbb lelaki mudah menerima aku sebagai kawan berbanding perempuan. Why?

Dan aku sendiri akan kekok bila berada dalam sekumpulan perempuan kerana aku harus berlakon, aku nda bole jadi diri sendiri sbb kebanyakan dari perempuan yg sepatutnya jdi kawan ku sangat plastik! oh! Aku nda faham kenapa perempuan harus berpura2 sesama sendiri. Bercakap harus ikut gaya tertentu, topik harus tertentu dan pembawaan diri harus tertentu. Sudah2lah, aku bosan.

6 comments:

Aki said...

Aki?? Aki kawan baik Kak Nani?? betul ba Kak?? nda pecaya ni.. Lumpat2.. ^_^.v..

Anonymous said...

Kalau kau setuju maka termasuklah tu Aki, hihihi. Aku tua ka dari kau? Alamak! Nani

nowriz said...

aku ramai kawan perempuan..
tapi yang boleh aku percayai boleh dihitung..

terpaksa plastik dalam berada dalam golongan perempuan yang tidak diketahui hatinya juga adalah fakta..

sebab perempuan suka bergosip.. itu sangat fakta!!!

kerna kawan perempuan yang betul2 dekat di hati kita juga, bila2 masa boleh menikam kita dari belakang.. itu juga fakta!!

solutionnya.. berkawan dengan lelaki? kalau umur belasan tahun.. ya mungkin..

dalam usia wanita yang semakin meningkat..

huhu.. pasti banyak drama..

uhuk! sekadar pendapat.

Anonymous said...

Oh patutlah drg plastik ming tapi aku mau tmbh sikit. Plastik yg selabihnya tu sbb masing2 mau bersaing siapa yg lebih baik dr semua segi...

Bila suda kawin ni yg ralatnya bila ramai kwn lelaki kita setakat bole sembang melalui fb dan apa2 yg sewaktu dgnnya. Kalau kita sedih kita x boleh peluk dia mcm kwn perempuan. Kalau boring kita x bole lepak sama dia mcm kwn perempuan. Terpaksala jadi kera sumbang selalu hehehe...

abglan said...

Orang lelaki bukan sahaja boleh dibuat kawan, tapi boleh main bersama diwaktu petang ataupun malam di padang bola ataupun gelangang futsal kerana mereka tidur bola, makan bola dan minum coca cola ha ha ha!!

Nani said...

abglan_-takke pelik nanti kalau tiba2 ada sorg perempuan terselit di tengah2 sekumpulan lelaki lepak kedai mamak sampai lewat malam? dah berlaki pulak tu... hehe