Saturday 20 October 2012

KL 4-8 Okt 2012

Sudah hampir seminggu aku balik dari becuti di KL tapi masih belum update di sni. Ya, kemalasan melanda.

Tahun ni target mau guna duit sendiri tapi itu-ini melanda terpaksa pakai duit bapa lagi.

Mungkin ada yang kata "ee, bestnya kau, diam2 di rumah pun ada duit. Buli becuti, buli itu-ini". Ya bunyinya memang gitu tu. Semua best ja tapi sebenanrnya memang nda best!

Satu kalau kau boros pakai duit yang hanya atas nama kau tapi bukan titik peluh sendiri, adalah yang berleter, kata kau macam-macam. Ya, my bapa memang agak celupar sikit mulutnya. Dia tak kira apa perasaan kau bila becakap.

Dan agak memalukan diusia ini, kau masih belum dapat berdiri dikaki sendiri.

Tapi aku dapati banyak senario bila mak bapa mampu, anak pula menumpang senang. Bila anak senang, mak bapa pula yang menumpang mampu.

Mungkin rezeki kami masih ditangan bapa agaknya. Cuma bapa adakala terlalu berkira dan suka mengungkit.

Ok stop blame orang tua, berdosa.

intipatinya aku nda gembira pun hidup menumpang kesenangan begini.

Aku ada tulang empat kerat yang masih terlalu kuat untuk berikhtiar sendiri.

Mungkin bapa nda paham tapi aku sedang berusaha sedaya upaya cuma aku tidak dapat melawan godaan untuk menikmati kesenangan di depan mata.

Bapa, ampunkan anak mu.

Ok, balik kita ke cerita percutian ku.

Seperti yang kamu tau (bagi yang tau), laki aku nda ikut sebab ngam2 dia training bola di Kudat. Aku frust sangat, hampir2 aku pun nda mau jalan tapi time tu bermacam benda dalam kepala, so mau kasi kosong sekejap, pigilah juga aku.

4hb:
Aku sampai LCCT dalam jam11 mlm begitu. Jijah, Man dan Syima datang jemput aku di apot. Masuk ja dalam kereta kami terus balik rumah. Aiyak! Dia nda bawa aku makan di mana-manaka? Aku kalau sampai kL makan ja dalam kepala ku. Selera Melayu sangat! Rupanya, dorang sudah kasi tapau sate untuk aku dan makan di rumah.

5hb:
Pagi pg KL survey barang pengantin di Plaza City One. Tempat ni memang syurga pengantin. Baju-baju di sini memang the vass! Mau gatal ja tangan aku pi cocok duit mau borong baju pengantin tapi masih sedar diri lagi masa tu. Tunggulah duit sendiri dulu.

Petang balik rumah, mandi, malam dinner di Nando's dengan family Jijah dan kawan-kawan lain.

Nando's? Macam Kenny Rogers. Jual ayam tapi KR lagi sedap kot.

Pas makan, balik, tidur. Aik, simple sangat plannya. Ingatkan kena bawa pg iCity ka, what ever la hehe. Oo, esok subuh kena bangun awal bertolak ke Cameron.

6hb:
Seawal 4.30am kami bertolak ke Cameron dan seharianlah di sna. Nanti tengok gambar apa aktiviti kami di sana.

Komen pasal Cameron, Sabah juga ada tanah tinggi yang sejuk macam ni. Rupanya Cameron sudah dimajukan sebelum merdeka lagi dalam tahun 1930/1940-an gitu. Orang Inggeris yang buka ladang di sana. bangunan2 lama hasil peninggalan dorang masih adalagi. Patutla, Cameron lagi cun dari Kundasang. Tapi heran juga, Kundasang dulu pun ada juga orang putih masuk tapi kebapa dorang nda buka macam Cameron?

Dan, mana jutawan2 Sabah ni? Kenapa x buka ladang strawberry yang besar2 dan kebung bunga yang besar2 di Kundasang? Sayangnya aset dibiar sepi begitu saja. Padahal Kundasang boleh jadi Cameron boleh jadi Genting pun. Haiyaaa... Kalau wa kaya, sudah lama wa buka itu Kundasang woo. Kasi maju, kasi lamai olang datang.

7hb:
Pagi bekpes di rumah ja. Jijah masak. Nama Jijah ja kena sebutkan? Op kos la sebab aku tumpang rumahnya di Klang.

Pastu, dia buat kek red velvet dan pavlova! Sedap! Budak ni memang rajin dan pandai masak. Siapa kawin sama dia, say no to jaga badan, haha.

Petang, dia bawa pg GM (gedung memborong). Tershopping aku sebab di sini memang jual barang harga borong. Rm150 ja aku buang, macam-macam aku dapat. Seluar, skirt, minyak wangi, sepasang wedges, baju tidur, dan beberapa lagi. Memang best shopping di sini.

Next, kami beli barang dapur utk steamboat malamnya dan aku terpandang daging kambing yang sudah diperap, menu bertambah lagi satu jenis. Hehe.

8hb:
Tidak ke mana-mana dari pagi. Jijah sempat buat cheese tart untuk aku bawa pulang ke KK. Petang terus ke apot. Jam10 malam, sampai KK.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

amboi bes nya ko nie...jln2 bah sendiri2...nasib ada byk kwn2 d kihil. ...psl duit tu...kira ko bertuah la bh jgk...atleats ko sda berusaha...blm rezeki lg tu..

Anonymous said...

Wow, marvelous blog layout! How long have you ever been running a blog for? you make running a blog look easy. The whole look of your website is great, well the content material!