Thursday 4 October 2012

Tukar Dressing

Bercakap tentang fesyen...

Seringkali buat kita keliru.

Bila keliru, kucar-kacir identiti.

Hahaha.

Ya aku pun mengalami sindrom yang sama.

Punyalah banyak fesyen orang bertudung sekarang, bukan saja artis, orang biasa pun tak mau kalah bah.

Pigi kamu di soping kompleks, mesti banyak Hana Tajima celup.

Ada yang cantik ada juga yang pelik.

Ok tadi dalam LCC, kami sajalah sembang2 pasal dressing ni. Dorang kritiklah pemakaian ku kemarin bilang macam tante' hahaha. Dengan nada yang lucu sekali.

Selepas lucu, aku berfikir balik.

Yah, teguran lucu itu baik.

Aku sudah mula lupa dan keliru.

Dan juga mungkin ketinggalan.

Aku nda pandai berhijab macam Diana Amir yang asasnya style Hana Tajima.

Aku suka gaya tu tapi aku nda mampu.

Aku rimas main lilit tudung.

Aku rimas terlalu stylist walau hanya lunch di luar.

Gaya ku yang ku tau:

Simple

Cepat

Kemas

Bebas

Sopan

Lembut

Santai

So itulah hasilnya aku jadi 'tante' hahaha.

Dan bagi keadaan2 yg kurang memerlukan, aku mau kelihatan seperti orang di belakang tabir.

Terbelakang sangat.

Bukan setakat di belakang tabir tapi menjadi di belakang jamban. Kah! Kah! Kah!

Oklah, aku suka teguran membina.

Nanti ku fikir2kan semula dan buat apa yang patut.

Bersambung....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

same wit me....x mo jd mangsa pesen...kdg urg pkai mmg cntik tp blm tau lg cntik pd diri kta...yg pnting selesa...x kesah la apa urg ckp..sda try bli byk shawl tp akhir nya jd stok dlm almari...klu utk function myb akn pkai yg simple but menarik.n glam...hihi

Nur Amalina said...

Betulll..rimass mahu lilit2..meehee..