Wednesday 3 October 2012

Kawan-Kawan Facebook

Dari kiri: Maria, aku, Rini dan Diana. Depan: mami Yasumoi


Kalau tidak silap sejak tahun lepas Ladies Chit Chat ditubuhkan grupnya difacebook yang mana diasakan oleh seorang rakan dari Pitas bernama Kelly.
Mula-mula aku aktif sekejap masa awal2 penubuhan kemudian menyepikan diri selama berbulan. Lepas tu aktif semula hingga sekarang.
Apakah tujuan grup ini?
Mulanya hanya untuk berkongsi maklumat tentang rahsia kecantikan dan kawanitaan tapi oleh kerana kebanyakan ahli sudah mesra dan agak rapat sesama sendiri, maka kini LCC lebih kepada kumpulan sokongan kepada ahli yang mempunyai masalah rumahtangga.
Macam-macam rencah kehidupan yang ada di mana selama lebih dari 6 bulan tidak putus-putus mengikuti perkembangan dalam grup, sedikit-sebanyak sudah memberi sedikit iktibar dan pelajaran kepada diri aku sendiri. Mendengar cerita suka-duka kawan dan juga suka duka sendiri dikongsikan pada mereka pula.
Kemarin kami mengadakan perjumpaan time lunch untuk menyambut kedatangan salah seorang ahli yang menetap di Selangor balik ke Sabah untuk bercuti. Ni juga kes gaduh dengan suami dan kami jumpa dia untuk bagi sokongan moral.
Sebenarnya aku pun ada sedikit kekacauan jiwa tapi bila sudah bertemu mereka yang hanya kenal di alam maya, terasa diri tidak bersendirian lagi. Terubat sedikit kesunyian dalam hati dan rasa bersyukur, sudah ada tempat untuk mengadu dan meluahkan perasaan. Apapun dugaan di dunia jika kita ada sahabat yang setia, maka kita dapat melaluinya dengan mudah.
Selesai lunch (aku hanya makan mihun sup seafood), aku check in di Century Hotel, berehat sekejap kemudian berjalan kaki ke Pasar Pelipin yang lebih kurang 1km dari hotel. Membeli beberapa kiriman si Jijah dan Cik Dot.
Pulang dari pasar, singgah di Kg. Air, Restoran Sri Melaka melantak Asam Pedas dan Sayur Manis masak belacan. Niat, lepas makan di Sri Melaka terus ke Old Village Seafood (sebelah CIMB Bank) mau makan sayap ayam, sate dan udang stim tapi nda jadi sebab perut sudah agak kekenyangan. Amboi, nafsu nda sama dengan saiz badan hihi.
Pastu balik hotel dan tidur. Kepala sakit skit sebab malam kemarin nda cukup tidur. Jam3 subuh aku tebangun sudah sampailah pagi ni.
Malam ni flight ku pi kL. Masih sedih suami nda dapat ikut tapi nda apalah. Biasakan diri enjoy sorang-sorang. Suami nda kuasa mau bekepit sama kita sepanjang masa. Pedulilah.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.








1 comment:

Mia Kassim said...

bah tengkiu sebab lawat sya punya blog...berjiran saja bah kita ni KM sama Pitas...hehe