Sunday 30 December 2012

Update Pasal Rumah

5 tahun sudah tinggal di rumah setinggan. Bukan kawasan setinggan tapi standard rumah ialah setinggan hehe.

Tiba sudah masanya kami move on dan ready untuk membina 'rumah baru' hidup baru.

Aku nda pandai design rumah so apa susah cari ja di internet.

Gambar ni kalau x silap, dia macam rumah-rumah kayu di Indonesia.

Kalau kamu gugel, mimang rumah-rumah kayu akan keluar dari website dari Indon.

Rumah-rumah kayu dorang memang lawa-lawa dan pelbagai rekabentuk.

Aku sebenarnya suka rumah batu dan bertingkat tapi oleh kerana bajet tidak begitu besar dan mau buat step by step so rumah kayulah pilihannya.

Bagi aku biar rumah kecik dan murah asalkan cantik dan jangan cincai.

Rumah besar kalau nda tersusun pun tiada guna.

Kos rumah ni kami pakai cash ja insya Allah kalau murah rezeki tu pasal kami belum mampu buat rumah batu.

Biasalah, keja sendiri manala ada loan..

Utk rumah ni aku mau 2 bilik tidur di bawah dan yg atas tu ialah master room.

Lokasi rumah kalau nda berubah aku mau buat di kampung di kelilingi pokok sawit dan getah tapi tepi jalan aspal.

Aku nda mau cerita panjang lg pasal rumah ni, nanti sudah start pembinaan baru aku update balik hehe.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Mhl bh rmh papan skrg..murah lg gna konkrit...my asben ckp if org bt rmh papan skrg ni kompom org kaya sj tu...if ko ada tnh...better ko bt rmh batu kici2 ja dlu...

Nani said...

Kak, murah kalau kayu sinsaw (sinsu) bkn beli dari kilang. Klu kilang punya memang mahal. Lgpun sng cari kayu di sini.

Aku MamaGlam said...

Ya Allah nani, love the design la. Aku pun suka rumah kayu, sejuk ja n feel natural aura. And, aku pun suka rumah ada loteng. Sama ada utk letak brg as a hidden stor atau master room mcm ko ckp tu. Hohohoho..