Tuesday 25 December 2012

Kisah Di Wad Hari Ke3

My hubby semakin sembuh. No demam2 lagi, boleh sdh jaga diri sendiri, kencing sendiri, minum sendiri tp makan tetap permaisurinya hidangkan. Bak layanan hospital 1st class gitu! Pastu selera makan membuak-buak. Macam-macam pula mau dimakannya. Kemarin mau makan tom yam, suruh budak-budak (kwn yg lbh muda dari dia) tapaukan di warung tp warung tu nda pula ada menu tom yam. Aik, macam aku sudah cerita ja dlm entry sebelum ni... Ok, lumpat serita!

Malam ni pun awal aku mengantuk, mungkin baru mau recover balik kepenatan dan kemengantukan yang banyak tertunggak sejak 2 mgu lepas, kalau nda pun, pasal aku kuat makan macam laki aku juga. Di wad ni, makan jak keja kami laki bini. Sihat sdh ba dia ni, kalau kasi tinggal sorg di wad pun bulih suda tp macam nda sampai hati juga kasi biar dia sorang. Takut dia boring tiada manusia dia mau bawa gaduh. Laki aku ni suka marah-marah walaupun benda kecik! Kadang hilang sabar juga aku dibuatnya. Dia ni manusia yg cepat naik suhu tp cepat jg sejuknya. Tu pasal klu dia marah2 aku nda takut pun, meluat lagi ada hahaha. Dapatlah dia jelingan manja ku kalau marah-marah nda tentu pasal. Lagi satu sukaaaaaaaa sangat merungut. Hal sekecik semut pun selera dia mau merungut. Anak manjalah katakan. Kesabarannya memang bukan untuk diuji sebab dia memang fail sedia. Amboi, ngumpat ka? Hahaha. Pedulik! :p

Aku baca blog Ceeramoon tadi, dia bilang laki dia a to z baik, perfect! Entah dia propa saja atau memang sudah itu takdirnya dapat suami yg dipuja-puja walau di mana jua, tapi lain pula dengan aku hihi. Laki aku baik juga, bukan nda baik tapi perangai dia tadi yang baru aku sebutkan tu salah satu penegasan utama sama dia. Kalau sudah tua, nyanyuk, macam mana pula dia ni? Ya Allah, semoga aku jenis isteri yang sabar, sabar dan lagi sabar hehe. Apapun, sudah itu jodoh Tuhan kasik mesti dialah yang terbaik untuk aku. Mungkin aku terasa sangat akan kelemahan yang dia ada tapi Allah lebih tau kenapa perlu dia jodoh ku, kennn!

Dan, amboi mau tambah lagi. Ok, stop. Berdosa ngumpat suami sendiri bukan suami kau. Ekekekek!

Tengahari tadi balik rumah mama kejap (dekat dgn hospital banding rmh aku), masak tom yam yang direquest oleh YAB Dato Sri Ghazalu. Namaun kesilapan teknikal sedikit bila tiada daun limau purut, aku hentam perahkan limau kapas dan campak sekali dengan kulitnya. Apa jadi, tom yam ku yg lazat jadi pahit. Sorii suami, lupa pula limau kapas lebih power dr limau kasturi. Silap teknik ayang, hahaha. Selera jugalah dia makan sampai ketam surih masak kari aku sikit pun dia nda rasa. aku bagi pak cik tua sebelah katil tu. Habis dia makan, syukur. Tiadala pembaziran makanan. Aku paling takut kalau makanan nda habis dibuang begitu ja. Teringat orang2 yang kebuluran di negara2 yg susah.

Cerita malam pula, aku awal ngantuk. Baru mau update blog, mata sudah terkatup-katup. BB aku pun hampir terhempas ke lantai tika jari-jemari ku melonglai ketiduran. Lelap sekejap, sedap ja tidur ku tapi dikacau oleh batuk yang melampau. Pesakit dalam wad ni tida sorang pun yang batuk teruk macam aku, mean memang aku pun sakit jugak ni. Spirulina ada aku beli minggu lepas tp oleh kerana cash nda cukup sebotol 500 biji tu ja la aku dpt beli. Kongsi makan pula si laki bini, terpaksa nda buli makan dos tinggi. Mau jimat, haha. Kalau dulu, sekali makan 20 biji aku telan sekali dlm sehari. Masa tu aku kaya lagi. Skg ni, kena berjimat so sakit2 aku yang sudah lama betapuk, keluar semula dengan beraninya. Tunggu kau batuk!

Pacik depan katil Panjang ni sakit ampus. Petang tadi dia sesak nafas, kesian aku tengok lalu aku pun menggooglelah pasal asma ni, waaa macam aku pun ada simptomnya. Batuk, bersin, selsema, alergik dan pernafasan tidak selesa. Adohai, Nani. Jaga kesihatan mu.

Nite~
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Nani....bgtu la klu layan laki...ada masa dia bagus rasa dia la laki yg palinggggg baguss teda urg lain buli lawannnn....cuba klu dtg peel nya bkin sakit hati....rasa mcm knp la aku kawin sm dia nie....ada psg surut nya. ..caya la...mn da prhubungan kta laki bini tu lancar shj...tp dlm pd bgtu...itu la rencah yg mngasi sedap sebuah perhubungan...pahit manis masam tawar semua perlu ada...

Psl batuk2 plk...sm ko mcm aku....batuk2 x la kerap kdgrn tp skli batuk tu sakit dada aku perit...n napas aku cungap2...skrg ni te bgn dr tdur psl napas x stabil...mo d bw be pom bh ni tp aku x mau...mmg ampus la bh sda ni tp selagi buli thn aku thn la...mls aku be pom tu..tp bisuk mcm mo bt jg ni tau x thn sda nie...

Nani said...

Tu la ba kak hihi. Biasala klu suami ni, ada sja peel nya, ada masa bkin geram tp klu diingat balik bkin ktwa jg.

Aku blm thp ampus tp kali ni lama btl batuk ku, takut melarat pg penyakit lain. Ampus blm lg la tp malar tekak gatal. Siok2 tidur pun tebangun oleh batuk.

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Iya...dr batuk yg brlarutan ko kc biar tu la akn jd ampus...jngkitn kuman d paru2...bgs ko p sital or klinik la...ms 2007 ka gtu kkk batuk lama..smpi mlm2 buli te bgn te muntah2 lg...gatal tu leher mcm mo d garuk2 kc masuk tgn...tym tu minum ubat batuk main teguk ja...br botol2 aku mnta dr spital thru kwn la...smpi te kucil2 klu sda batuk tu dtg..sda bbrapa bln bgtu pigi klinik sda p spital sda xray sda cek kahak sda teda jg prubahan...aku bw g smc general patient mlm2...nah kc ubt batuk pling power utk 3 hari n antibiotik pling
power... Mujarab brabis...tp harga bkin pingsan la jg