Wednesday 26 December 2012

Keluar Hospital

Tengahari tadi kami dibenarkan untuk pulang. Lega tapi balik rumah stress pula.

Dengan ketiadaan bekalan air sdh 2 minggu ni, rumah berhamburan barang. Kain2 skalop kanopi ku berlonggok sini-sana belum berbasuh. Dapur yang sempit macam stor sdh sebab sini-sana barang nda tesusun sebab surirumahnya bizi sejak minggu-minggu yang lepas. Aku nda mau cerita panjang pasal rumah setinggan, nanti simpati pula kamu. Rumah kami layak masuk rancangan Bersamamu hehe. Ndala teruk sangat tapi kalau aku kasi tingu pic, mungkin kamu terkejut juga ni. Tunggu rumah baru ku siap, baru aku bagi tingu rumah lama ni. Buruk di luar tapi masih selesa di dalam.

Tinang call tadi (adik no3 lahir 1990), mau minta bawa pg Kota Marudu (KM) bisuk dia mau ikut temuduga Giatmara. Aku iyakan saja padahal aku macam nda larat ni, bukan macam tapi pasti!

Aku sms Isa (adik lelaki no2 lahir 1988), aku suruh dia bawa si Tinang. Si Tinang tu kan maid dia so apa2hal kenalah tanggungjawab sikit. Otak ku belum centre lagi ni. Cepat naik angin, pelupa dan macam mamai2 sb 2 mgu lebih tidur nda cukup. Aku marahla juga, tinang tu jaga anak dia dari 1st sampai yg ke2. Berebut kami hak menjaga anak tahun 2010. Dia langsung nda mau tolak ansur sama aku lalu memaksa aku meninggalkan anak di kampung selama 4 bulan (masa tu kami tinggal KK), 2 bln kemudian aku resign sb kesian dgn anak ditinggal jauh. Tiba masa skg, dia mau lepas tgn pula sma kebajikan adik yg jadi maid dia selama ni. Pleaselah! Aku bukan mau bekira tp biar adik-adik aku ada rasa tanggungjawab sesama sendiri.

Taulah dia sibuk dengan projeknya tapi keperluan adik yang suda bnyk bantu dia jangan dibuat nda tau. Bila ada keperluan baru aku dicari, tiada keperluan jadi hamba dorang. Jangan begitu.

Kalau aku sihat, aku nda kisah, jgnkan ke KM, ke KK pun aku nda kisah tapi time-time skg memang nda sesuai. Aku mau rehat sebab bnyk hal lg di rmh ni aku mau kasi settle. Aku xda super power untuk buat semua ni dgn sekelip mata. So, adik-adik ku sila bagi kerjasama.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Nani...besa dlm famili klu adik beradik lelaki jrg la yg aku nmpk br tanggungjwb sm famili nya means adik bradik n urg tua...bla dia sda kawin yg dia konsentret anak bini nya shj...klu ko sbagai ank yg tua kc arahn baru la tu tr hegeh2 mo bt itu pn ssh jgk...mls la mo ckp.. Nnt bkk pekung d dada plk..sabar ja la kn..sdg kn org cina skrg ni pn pndai sda tkr persepsi lbi prlu kn ank pompuan bnding boys...sbb pompuan yg akn jaga urg tua nya bla sda dia tua. ..