Sunday 23 December 2012

Jaga Panjang Di Wad, Hospital Pitas

Ketika menulis entry ini daku kemengantukan sebenarnya. Tadi dapat lelap sekejap ja tapi time aku baru mau sedap modop (tidur) batuk ku pula tiba-tiba datang.

Pastu si Panjang cakap mau makan tom yam dan soto air tangan mak cik Penang (isteri bapa saudara dia) so aku terus sms budak2 minta tapau makanan berkenaan. Sekali yang datang soto keduanya, tiada tom yam. Rasa mau balik rumah ja masak tapi malas mau ulang alik. Mau suruh kakak ipar masak, tom yam bukan kepakaran dia pula haha. Dia kalau lauk majlis kawen bulilah tapi tom yam fail pulak hahaha. Biasala, manusia masing-masing ada kelemahan dan kekurangan. Macam aku, kalau masak utk majlis kahwin memang nda layak, tapi sesetengah masakan adala juga yang aku terer. Kununlaaa...

Masuk hari kedua di hospital si Panjang pun berselera aku juga terjangkit. Yang lucu, makanan hospital pun dia rasa sedap, menu tadi kacang panjang tumis dan ayam masak kurma kali tu. Adoi, kalau ginila, menjaga perut sjala keja di wad ni.

Update demam Panjang, so far dia ok. Suhu makan stabil dalam 35c. Memang dia sakit denggi ni. Di hospital Pitas memang musim denggi. So kalau ada sesiapa yang demam panas, menggigil kesejukan dan sakit kepala, janganlah dibiarkan. Pergi hospital cepat2. Anda mampu mengubahnya.

Bercakap soal sakit-makit ni kan, aku sebenarnya mau ambil insurans Prudential bah ni. Kalau pi KK, selalu limpas2 tu di bangunannya di Jalan Lintas kalau nda silap. Cantik tu logo dia tapi ingatkan ni produk konvensional sbb tingu nama pun macam oversea punya ba. Aku nda ingat macam mana aku buli jatuh cinta dengan insurans ni.... Ops! Ingat sudah. Aku baca blog Ceeramoon hari tu. Anak dia demam ja, masuk wad insurans cover wad 1st class (swasta) sampai rm2000! Kau pernah? Haa, dr sna la aku jatuh cinta sama ni takaful.

Pastu aku study pula pasal produk dia di internet, masya Allah sungguh menepati citarasa ku. Sudahlah Islamik, coverage (amboi macam line telefon pulak) pun memang best. Tapi ejen aku blm kot ambil exam so aku blm dpt mencarum lagi. Eh, mencarum? KWSP ka apa? Haha.

Plan seterusnya aku mau jd ejen Prudential juga. Hihi. Ah, nantila cerita balik. Panjang mau pinjam phone ku mau tingu you tube.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Nani...semuga laki mu cpt smbuh...pnt jgk tu kn...nsib x kna kirim p kk...musim2 dmm bh skrg...aku pn dmm tba2 flu pakej abis...rasa nya dmm aku lps brabis mkn durian...n kbtln nebor renovate rmh..habuk byk skli...stress jgk aku...tp pa buli bt idup be jirn bgtu la kn....