Friday 30 August 2013

Pindah Rumah

Sejak kebelakangan ni, entry di blog ni menjadi semakin peribadi... Diharap kpd pembaca agar membaca dgn minda terbuka dan harap dimaafkan jika ada yg kurg selesa dgn kisah yg dikongsi...

Aku ada cousin yg baru dapat keja di Kementerian Pelajaran dan bertugas di Kudat. Sejak dia mula bertugas, rumahnya ditinggalkan kosong sb isteri dan anak2nya menumpang semula di rmh ibu saudara ku (mamanya). So, aku tanyala klu drg setuju baik aku duduk rmh tu semantara drpd dibiar kosong bgtu hanya dihuni tikus2 bekeliaran.

Cousin aku sdh mengizinkan dan Rabu lps isterinya bawa aku utk bersihkan rmh tu tp aku nda dpt buat sb kesuntukan masa. Petang sdh aku p rmhnya, so kami sembang2 sjala.

Berpisah itu tidaklah susah sangat tp bila ada anak, mgkn cara tu kenalah slow skit memikirkan persekolahannya. Ini pula sdh hjg thn, so mau pndh sekolah pun alang2 sdh tp sekurg2nya aku mau tinggalkan tmpt ni dlu. Angin aku x baik dgn semua org d sni. Aku mau mengasingkan keluarga ku dr persekitaran ini.

Rumah ku di kampung masi blm ada kejadian apa2... Bulan 12 lalu aku sdh tempah kayu dgn org yg ku percaya, tp ada saja alasannya smp skg mau bln12 sdh balik, tu kayu nda jg sampai2. Fed up aku bgni. Terpaksa ku bersabar dgn semua perkara.

Namun yg jelas, blm ada tanda2 yg pasti utk hati ku kembali 'sperti dulu'. Bagi aku, perasaan dlu mmg sdh smp di 'akhir garisan'. Bkn lg isu tanggungjwb, itu atau ini tp skg sdh jelas aku mmg xda perasaan sdh utk meneruskan hubungan ini, namun skrg aku terpaksa bertahan. Biarlah ku leraikan satu persatu kemelut ini. Hanya kuasa Tuhan akan mengubahnya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: