Monday 5 August 2013

Mood Beraya

Tema Baju Raya:
Tahun ni aku nda membeli baju raya sb aku ada 2 psg baju lg yg blm prnh pakai. Satu warna hitam+putih dan satu lg peach. Jd yg hitamputih aku jdkan baju raya dan kebetulan ada cousin suami kwin raya ni jd peach tu la dipakai nanti. Hitamputih aku jahit tmpt tkg jahit dan peach tu aku beli di TAR masa p kL Okt thn lalu. Dan thn2 rya akn dtg rasanya aku akn jahit sja baju, ndala membeli. Puas sdh pakai yg ready made.

Resepi:
Tahun ni mcm jg tahun2 lps bila raya tmpt family ku, makanan simple2 sja. Tahun ni antara menu dalam cadangan ialah:
-nasi impit/nasi pulut (nda kmi pandai menganyam ketupat :p)
-daging rendang
-kuah kacang (1st time buat ni, hrp2 menjadi)
-soto ayam
-tom yam seafood (extra)
-biskut raya (wajib ni..)

Simple kan? Hihi.

Turn Raya:
Tahun ni sebelah ku. Mama mentua sdh request raya pertama sblh pagi kumpul dlu di rmhnya tp mana bisa dong begitu. Hati ku nda enak makanya, ku biarkan suami ku di sna biarlah aku dan ank ku di sini. Nanti pagi2 raya klu semua kerja dapur ku di sini suda beres, mandi2, mekap2 barulah pg sna. Sdh jg aku kasitau mama kmrn, siap salam sium pipi lg. Nmpk wajahnya sebak tp apa bulih buat mak. Tahun ni dan tahun lps rezeki kami ckup2 makan sja. Kita tabah sajalah, mudah2an 2 tahun ini menjadi pengajaran yg lbh pekat kpd kmi utk berusaha lbh gigih lg spya thn dpn hidup meningkat bagus. Amin.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: