Tuesday 27 August 2013

Membaca Buku Motivasi

Lepas makan tadi, aku mencapai buku2 di rak utk dibaca. 3 buku motivasi dan dua buku perkahwinan (agama) aku ambil dan membaca secara lompat2 semuanya sb sdh prnh baca so sdh mark mana isi2 penting.

Selesai membaca lumpat2... Barulah aku perasan. Ya ampun, kenapa sdh aku bgni ni?

Erm.

Mgkn sb aku dlm 'situasi' skg ni, membuatkan sikap ku pun nda menentu. Ya, Allah. Maha Tahu Engkau, mendetik hati ku membuka buku2 itu lalu mengingatkan aku pada sikap masa kni.

Ubah.

Ibarat kata Prof. Muhaya, minda perlu selalu reset. Betul, tingukla macam aku ni... Lain btl sdh perangai. Syukurla ada buku ni, buli jg bljr balik2. Jgnla kita kedekut mbeli buku2 ilmiah. Blh ulgkaji bila2 masa sb kita manuisa 'mudah lupa'.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: