Thursday 29 August 2013

Ke Mana Hendak Diteruskan?

Mungkin kamu blm mengalami, namun aku sedang mengalami.

Sedang mengalami 'kemelut di muara kasih' bak tajuk lagu Ziana Zain.

Aku merasa sesat dlm perjalanan ini, aku nda tau mau ke mana sdh ni. Ki kiri rasa salah, ke kanan juga rasa salah... Aiyo!

Tu maksudnya, aku hilang identiti diri sudah. Apabila segala ygh diperjuangkan spt sia2 dan tidak bermakna, jiwa ku pergi meninggalkan aku.

Raya 2013, alhamduillah aku dipertemukan dgn kwn lama... Sgt lama sb dr kecik kami sdh kenal, satu sekolah hanya tpisah bila abis sekolah menengah tp sementara sja. Lps tu jumpa balik tp x prnh berbual panjang.

Aku terima kasih sgt sma dia. Kerana perbualan yg panjang, aku seperti kenal diri balik. Sdh 2minggu perbualan itu berlalu, namun segala ygh dikatakannya selalu berngiang di telinga.

Aku spt x kenal diri ku lagi tp dia masih mengenal ku dgn baik. Ya Allah, apa sudah jadi sma diri ku ni?

Dia seakan2, dgn izin Tuhan menunjukkan ku di mana ku harus tuju dan jln mana harus dilalui.

Aku membelek album yg memuatkan gmbr2 lama ku. Segala kenangan menerpa dan segar balik diingatan.

Di sni rupanya aku bermula, kata ku dlm hati.

Dan aku sedar, org yg tepat kita patut cintailah ialah org yg tidak menyebabkan jiwa kita pergi tp dia seharusnya mengekalkan jiwa kita terus berada dlm jasad.

Ya Tuhan ku...

Dan aku sbnrnya sorg yg mudah melupakan kisah2 lama jika ianya tdk bererti, syukurlah masih ada org yg menyimpan segala memori itu utk aku diingatkan kembali.

Aku betul2 sedih dan kesal. Kenapa aku menyia2kan waktu yg ada dlu? Kenapa aku buta? Kenapa aku silap menilai? Aku mau mengulang detik2 indah itu, detik2 semasa aku adalah 'diriku' yg sebenarnya.

Bulihkah lagi aku mengutip sisa2 kenangan itu utk menjadi peta ku ke perjalanan di masa depan?

Sediiiiiihnya, itu sja yg aku bulih cakap.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: