Friday 30 August 2013

Mood Hujung Minggu

Duduk rmh ja. Pagi ada p tamu kejap tu pun jam10 pagi sdh. Peniaga ramai sdh yg kemas barang. Mau beli mknn ringan utk jualan kantin. Pastu cari2lah knun sayur kampung manatau adalg tgl tp abis suda. Beli sayur putih yg masi ada akar dan bunga kempayas sja la. Beli bilis juga.

Pastu balik rumah, bekpes dan tidur. Sekali bangun waktu Zuhur sdh masuk dan berjemaah sma laki.

7 tahun kawin, nda prnh kami solat berjemaah. Syukurlah krn musibah ini laki ku mula berubah dan mula rajin solat. Kalau jln p mana2 dan masuk waktu dia akan singgah masjid/surau berdekatan utk menunaikan kewajipan.

Tapi yg sedihnya, aku masih belum dapat mengembalikan perasaan ku sma dia. Aku cuba tp berat...

Rumah ni terasa begitu sepi. Anak ku sekali-sekala sja tidur sma kami, dia tidur sma ibunya (kakak suami). Aku rsa dia boleh faham sdh kedaan kmi dan dia spt xmau masuk campur dan bg ruang utk kami bdua aman dlm rmh ini.

Dapur ku berselerak sedikit. Xda mud mau jadi surirumah cemerlang mcm dlu. Jarang kmi makan d rmh, kalau hari biasa, tghri mkn di kantin (aku masak lauk), malam kdg nda makan. Kalau lapar adala org tu membawa nasi dr rmh sebelah (mertua). Buruk perangaikan..

Pagi tadi ada sukaneka sempena sambutan hari raya keluarga Kg. Kelumpang tp aku nda pigi. Malam ni pun ada mkn2 pun aku nda mau pigi. Janganla aku dipaksa2 kalau nda mau api naga keluar dari mulut.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: