Friday 8 March 2013

So, What?

Aku tak mau lagi update pasal si Kiram. Jemu, jenuh sudah aku dibuatnya... Menyampah lagi sb PRU semakin lambat berlangsung. Malas suda dgr isu politik... Mari kamu sni, aku update pasal diri aku lagi bagus.

Aku?

Masih rutin meniaga kantin seperti biasa.

Rumah?

Belom... Belom setat buat lagi.. Sabar kamu ya. Kita sama-sama bersabar. Biarlah lambat asalkan planning sudah cantik2 bikin.

Bisnes?

Cuti sekolah ni dptlah job satu pakej yg boleh tahan tp yg nda boleh tahan tu banyak pula barang baru kena beli sampai melebihi harga pakej. Its ok, kalau mau maju kenalah keluar fulus mana yang berpatutan. Wpun kali ni xda untung tapi aset sudah bertambah, next time volume pun up... Pandang ke depan jangan pandang bwh kaki ja.

Apalagi?

Skg ni apa yg aku mau berlaku secepat mungkin ialah satu persekitaran baru yang menenangkan hati dan sekaligus menenangkan hidup ku.

Kamu tau ka kenapa aku mau pindah ke kampung? Bukan... Aku bukan merajuk dengan siapa2. Aku baik sudah ni, yg lepas usah dikenang. Kita teruskan perjuangan.

Mari aku bgtau kenapa aku mau pindah di kampung.

Bila malam suasana hening...
Tika bulan mengambang kau akan lihat kabus di sekeliling rumah yang muka buminya berbukit...
Dinginnya seperti di Kundasang...
Apabila fajar mula menyinsing, kelihatan kabus memutih dan suci...
Embun membasahi bumbung rumah yang tidak bersiling, menitis tepat ke dahi suami ku yg berbaring di bilik...
Bila ku memandang sekeling, pandangan bukit-bukau nan mempesona...
Ya Allah, inikah yg aku cari selama ini?
Inikah ketenangan yang Kau beri?
Ya, dialah...
Aku sudah jumpa apa yang aku mau...

Tamat.

Haaa, itulah segala jawapan.

Sebelum ni, aku tercari-cari arah.

Keja gomen...
Resign pulak...
Bawa diri di KK...
Balik kampung pulak...

Masih aku nda dapat menduga apakah kehidupan yg aku maukan?
Dan di mana kan ku dapatkannya?
Tahun 2013 telah menemukan aku, jalan yg sebenarnya aku lalui.
Destinasi yang nyata aku datangi.

Aku penat sudah pindah-randah. Berhijrah dari satu kehidupan kepada satu kehidupan yang lain. Aku hanya maukan ketenangan. Semoga Allah meminjamkan aku nikmat itu.

Harap2 di sinilah aku menetap, membesarkan anak, mencari rezeki dan tidak lupa utk menambah anak. Insya Allah. Amin.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: