Wednesday 29 August 2012

Raya dan Kenduri-Kendara

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin.

Macam mana raya kamurang? Ada ok?

Aku? Ok dan juga kurang ok.

Yang oknya, dipanjangkan umur oleh Allah dan dapatlah menyambut syawal tahun ini. Semoga tahun depan kita beraya lagi. Amin.

Yang kurang ok, masa raya pertama dan ke2 duduk di rumah (mentua) ja melayan tetamu. Kali turn beraya di rumah mentua. Erm, belum dapat beraya sendiri sebab rumah ku masih daif hehe.

Dan kebiasaan keluarga ku, bila raya kami akan ziarah sahabat-handai dan saudara mara yang tidak berkesempatan berkunjung ke rumah, dan tahun ini aku ketinggalan dalam setiap perjalanan mereka. Sedih :(.

Raya tahun ni sangat sangat padat dengan jadual. Antaranya kawen sini-sana, dan juga mengendalikan tempahan kanopi untuk majlis kawin. Dari hari sebelum melihat anak bulan, aku sudah mengerah tenaga mencari baju raya (tahun ni last minute sudah shopping) dan 1 syawal hingga kini masi berada dalam kesibukan. Penat nda abis lagi.

Isnin lepas bersamaa 27 Ogos, atuk aku sebelah bapa telah kembali ke rahmatullah setelah hampir 10 tahun lumpuh separuh badan akibat strok. Arwah berusia dalam 76 tahun semasa pergi. Semoga atuk ditempatkan di kalangan orang yang soleh. Amin.

Hari ini majlis tahlil ke3 hari.

Banyak gambar yang perlu dikongsi, nanti aku update ya :))
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: